7 maanden en voor het eerst in het vliegtuig

Hallo allemaal,

Over een week gaan wij voor het eerst met de kleine op vakantie. Ze is 7 maanden en we gaan met het vliegtuig naar Nice.
Dat is ongeveer 2,5 uur vliegen. We zijn best een beetje nerveus en hopen dat alles goed gaat.

Heeft er iemand nog handig tips voor op de luchthaven of voor in het vliegtuig.

Ik hoor graag van jullie,

groetjes,
nous
 
Hoi,

Spannend zeg voor de eerste keer vliegen met je kleine meid. Ik heb wel een paar tips. Waarschijnlijk gaat je kleintje wel lekker slapen hoor. Je kunt wat last hebben bij het opstijgen en het landen. Dan gaan de oortjes dichtzitten. Geef haar wat te eten tijdens het stijgen en dalen zodra je zelf ook voelt dat er druk op je oren komt. Het beste is een flesje, dan blijft ze slikken en dan maakt ze haar oortjes weer een beetje vrij.
Geef het meteen bij het inchecken aan dat je een kleintje mee hebt en bij de gate ook, dan mag je vaak als eerste naar binnen en ook weer naar buiten. Ook zorgen ze dan meestal dat je vooraan zit, waar iets meer beenruimte is. De kinderwagen kan gewoon mee het vliegtuig in. Die neemt de stewardess mee als je het vliegtuig in bent gegaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

succes en veel plezier in Nice!!
groetjes,

Desiree
 
Hoi

WIj zijn een maand geleden met ons dochtertje met het vliegtuig op vakantie geweest, ze was toen een half jaar. Het was best spannend, want je weet niet hoe ze gaan reageren. Wel heb ik de flesvoeding kunnen rekken tot in het vliegtuig, ze was toen zo moe van dat gehang op schiphol dat ze als een blok in slaap viel. Wat speeltjes meenemen en een fruithapje dan hou je ze wel even bezig!!

Veel plezier
Groetjes Essie
 
Terug
Bovenaan