7 maanden geleden gestopt met de pil, en nog steeds geen menstruatie gehad.

Vero

New member
Hoi allemaal,

Ik ben begin februari 2017 gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. Eind maart heb ik nog een bloeding gehad, maar daarna helemaal niets meer.

Ondertussen heeft de dokter mij doorgestuurd naar de gyneacoloog waar ik eind september terecht kan.

Ik vroeg mij af of het bij jullie ook zo lang duurde voordat jullie menstruatie weer op gang kwam. En wat kan ik verwachten bij de gyneacoloog. ( dokter was hier erg onduidelijk over en ik had het idee dat hij mij niet erg serieus nam )

Ben benieuwd naar jullie reacties:)
 
Hoi Sjos,
Super bedankt voor je reactie. Lief je dat je speciaal een account hebt aangemaakt om op mijn vraag te reageren!
Maar goed om te horen dat ik niet de enige ben , en dat er dus toch nog een kans is dat mijn menstruatie vanzelf op gang komt. Kon al haast niet meer geloven dat dit nog zou gebeuren.
 Hoe oud ben je en hoe lang heb je de pil geslikt?
 
 
Dat gevoel is heel herkenbaar! Ik ging er ook al vanuit dat het niet meer vanzelf ging komen en ook na de eerste iniminie bloeding was ik nog sceptisch, toen het 31 dagen later weer zover was, kreeg ik wat meer vertrouwen.

Goed dat de afspraak bij de gynaecoloog staat en hopelijk komt uit de onderzoekjes dat lichamelijk alles in orde is!

Ik ben 26 en heb zo'n 9 jaar de pil geslikt. Heb een normaal postuur 167cm/58 kg. 
 
Toevallig, ben precies even oud en zelfde lengte/gewicht haha!
Maar wat voor onderzoeken kreeg je allemaal bij de gyneacoloog?
Alleen een inwendig onderzoek?
 
 
Haha dat is inderdaad toevallig! 
Ik kreeg alleen een inwendig onderzoek. Daarop was te zien dat mijn eierstokken en baarmoeder in orde zijn. Ik kreeg 10 dagen orgametril mee naar huis om een onttrekkingsbloeding op te wekken, na enkele dagen moest ik bloed prikken. Dit om mogelijk PCOS uit te sluiten. Bij mij waren mijn bloedwaarden dus goed. Waarop ik het advies kreeg rustig af te wachten. 
Hoe was je menstruatie voor dat je met de pil begon? Als je toen regelmatig menstruaties hebt gehad, zou ik voorlopig proberen te vertrouwen op je lichaam! 
Ik weet inmiddels wel dat ik de pil nooit meer ga slikken! Dat mijn lichaam zo lang nodig had te herstellen vind ik wel heftig.. 
Ik hoop dat je snel gerustgesteld wordt, door je eigen lichaam of door de gynaecoloog ;)
 
 
 
Voorheen waren mijn menstruaties gewoon altijd regelmatig. Zo vreemd dat het nu dus gewoon 7 maanden weg blijft. Dat laat inderdaad wel zien wat voor rotzooi de pil is en wat dit met je lichaam doet.
Vind het nu helemaal bizar dat iemand gewoon door de pil heen zwanger word.
Gelukkig is jou cyclus nu vanzelf op gang gekomen, nu hopen dat je snel zwanger bent:)
 
Terug
Bovenaan