7 maanden onderbroken nachten

Hoi allen!

Ons zoontje van zeven maanden heeft al een hele weg afgelegd. In de eerste maanden sliep hij zoals een baby slaapt. Twee tot drie keer per nacht wakker. Vanaf februari kreeg hij de ene na de andere oorontsteking met als gevolg dat neerleggen een echte hel werd en dus ook het slapen zeer gebroken was voor ons als ouders. Sinds dinsdag heeft hij buisjes gekregen. Het zou moeten beteren ...

Maar nu is onze vraag: onze zoon dringt puramino. Die melk vult echt niet dus geven we om 18u30 een papje met de lepel en erna gaat hij volgens zijn vast ritueel in bad en krijgt hij nog een flesje melk. Hij slaapt dan goed tot rond 02u maar komt vanaf dan elk uur wakker. Tegen 05u30 komt hij meestal klaarwakker.

Wij hebben nog een dochter die ook niet goed sliep maar rond die leeftijd toch beter dan onze zoon. Het kraakt ons echt. Hoe hebben jullie dit aangepakt? We merken dat onze zoon wel echt moe is want als we hem opnemen valt hij meteen in slaap in onze armen s nachts. Maar als we hem terugleggen .... Tjah!
 
Ons dochtertje had hetzelfde probleem wij zijn overgestapt naar nan optipro verzadigde melk, sinds haar 5 maand overgestapt en sindsdien slaapt ze door de nacht , tenzij ze zieksjes is 
 
Hier ook twee verschillende slapers. Onze ouste was een ramp het eerste half jaar, en deed het vanaf 8 maanden op 1 nachtvoeding. tot 1,5. Ze werd tot 2,5 nog wel regelmatig even wakker van andere dingen. 

De jongste is eigenlijk een betere slaper, die slaapt van voeding tot voeding. Maar dronk daar tot recent (nu 13 maanden) nog meerdere per nacht van. Ik heb mijn hoofd gebroken over waarom ze maar bleef drinken snachts. Een paar weken geleden kreeg ze buikgriep, en sindsdien is het 1 keer per nacht een fles. Heerlijk! we hebben al een nacht of 3/4 gehad waarin ze helemaal doorsliep. Nou dat deed de oudste dan weer niet hoor. 

Ik word soms gek van de nachten waarin mijn jongste de hele avond bij elkaar schreeuwt, en dan 2/3 nachtvoedingen wil drinken, en dat mijn oudste twee nachtmerries heeft en voor 6 wakker is. 
Wij hebben met de jongste ook 3 maanden gedoe met oorontstekingen gehad. heel herkenbaar. 
Maar ik heb altijd meebewogen en vooral meer melk gegeven. Richtlijnen van wanneer ze snachts geen melk meer hoeven heb ik zelf heel weinig aan, dat kost me veel slaap.
 
Terug
Bovenaan