7 maanden oud en nog steeds moeizame ontlasting

Hallo allemaal,

Onze zoon is dus 7 maanden oud en heeft al van jongs af aan moeizame ontlasting. We hebben van alles al geprobeerd maar nu denk ik eraan om over te stappen op andere voeding. Hij gebruikt nu omneo 2.
Heeft er iemand tips over welke voeding we kunnen proberen (frisolac comfort?)
Kunnen we we omneo met een ander soort flesvoeding kunnen mengen?
We gebruiken nu ook bambix ipv nutrix ivm de meer aanwezige vezels.

(pruimen en bruinebonen komen onze neus uit..hi hi hi)

Groetjes Nanet
 
Kijk, dat is nog eens een tip; rossvisee laxo!!!! Ik ga het meteen meenemen uit de winkel!
Een bruine boterham geven doen wij al (even goed bedankt)

Meer tips zijn welkom hoor!!!
 
Het lijkt mij niet zo verstandig om laxerende middelen te geven, maar dat ben ik.
Ik gebruik zelf al dik 3 maanden Friso Comfort, en bij mij werkt het heel goed.
De eerste 3 dagen poepte hij nog steeds moeilijk (omdat je van voeding wisselt), maar daarna minstens 1 x per dag en ook niet meer zo hard, dus minder pijnlijk. Hou er alleen wel rekening mee dat je een grotere speen moet hebben, want het is dikke voeding.
Ook moet je weten dat je die voeding alleen op 75 graden kunt klaarmaken. Je moet dus water koken, en GELIJK de voeding erbij doen. Het beste kun je het van te voren klaarmaken en in de koelkast zetten. Het is nogal erg schuimig als het net klaargemaakt is, als je het van te voren klaarmaakt, heb je daar geen last van.
Bij mij werkt Friso Comfort heel goed.
Ik heb nutrilon ook geprobeerd, maar daar poepte hij helemaal niet van.
 
Ik had inderdaad al gezien dat in roosviseelaxo heel veel suiker zit. We gebruiken nu gedroogde pruimen maar daar zitten ook veel suikers in.
Zijn er nog meer mensen die goede ervaringen hebben met frosolac comfort?
 
Terug
Bovenaan