7 maanden oud

Graag zou ik willen horen wat het schema van jullie kindje is van deze leeftijd.
Hoeveel en wat krijgen ze te eten?
Wanneer slapen ze?
Hoe laat krijgen ze de laatste fles, en wanneer worden ze dan weer wakker?

Dit is het schema van onze zoon:
wanneer hij wakker wordt (meestal nu heel vroeg, al rond 5 uur) krijgt hij 150 ml. Daarna slaapt hij door tot 730 uur en weer van 800 uur tot 830.
Om 1000 uur krijgt hij 210 ml en daarna gaat hij slapen.
Om 1400 uur krijgt hij 210 ml en daarna gaat hij weer slapen.
Rond 1600 uur krijgt hij een fruithap, om 1730 uur een groenten hap en om 1900-1930 uur een fles van 210 ml met bambix.

Om 1000 uur en om 1400 uur gaat hij altijd na de fles slapen en dat zijn goede tijden, vooral voor als hij bij de oppas is. Dan hoeft hij namelijk nooit wakker gemaakt te worden omdat de oppas haar kinderen uit school moet halen.
Die fles van 500 uur is dus extra..om pas een fles te geven om 1000 uur vind ik te laat.

Heeft er iemand een tip voor mij over hoe ik dit het beste kan gaan doen.
Aan de ene kant wil ik hem niet meer 's avonds uit zijn slaap halen voor die laatste fles maar aan de andere kant wil ik ook niet dat hij om 500 uur al wakker is.
Op het CB vertelde ze me dat als hij heel vroeg wakker wordt, dan krijgt hij overdag te weinig voeding. Moet ik hem dan nog meer geven????

Ik hoop echt dat er iemand raad weet!
Groetjes Lieke

Je kan dit berichtje beter onder het kopje voeding zetten binnen het forum. Er zijn heel veel van deze zelfde vragen. Neem anders contact op met nutricia. Je kan via hun website ook vragen stellen, dan krijg je antwoord van een voedingsdeskundige terug. Dan weet je het helemaal zeker. Succes

Onze zoon krijgt om dezelfde tijden de fles.Alleen krijgt hij 2 keer fruithap. Ook nog om 11 uur. de laatste fles geven wij om 19.30-20.00.
Dit gemengd met Nutrilon Forte (zwaardere voeding, dmv een bepaald eiwit behouden ze langer een verzadigd gevoel)en Bambix. Half om half..
Hij slaapt nu door tot half 8!! Joepie!! Wij hadden namelijk hetzelfde probleem.. Oplossing!! NUTRILON FORTE!!!

Mijn dochter is nu 7,5 maand en heeft het volgende schema:
Rond 7.00 uur bambix met 200 cc opvolgmelk, hierna slaapt ze niet meer, om 9.30 uur krijgt ze een fles diksap en een rijstwafeltje, vanaf ong. 10.30 uur slaapt ze soms een uurtje, om 12.00 uur eet ze een halve boterham met smeerkaas of iets dergelijks, inclusief de broodkorst lekker uit het handje en een fles opvolgmelk, rond 14.00 uur krijgt ze een fruithap, dan slaapt ze een uurtje, soms twee, rond 18.00 uur krijgt ze een warme hap met een danoontje start toe, soms nog een beetje melk of wat diksap en dan voor het slapen gaan, rond een uurtje of acht, half negen krijgt ze nog een voeding van 200 cc.
Volgens het cb was dit een prima schema en mochten we hiermee doorgaan tot de negen maanden en dan moesten we proberen de laatste voeding eraf te halen.
Ze heeft overdag nooit veel geslapen, ik ben al heel blij met die twee slaapjes van een uur en sinds de wintertijd is ingegaan, is ze 's morgens ook veel vroeger wakker. Gelukkig is het een hele vrolijke dame, die altijd lacht en brabbelt, dus ze zal wel niet zoveel slaap nodig hebben.
Succes en geniet van je kindje!

Hoi Lieke,

Omdat dit forum niet meer zo goed werkt zijn we met een heel aantal moeders met kindjes van ongeveer 7 maanden een eigen clubje begonnen. Je bent van harte welkom om ook mee te doen. Dit soort vragen worden er onder andere behandeld. Je kunt trouwens ook lezen als je geen lid bent. Hieronder de link. Je vindt er meer dan 10 schema's van kindjes van 7 maanden.

http://groups.msn.com/Voorjaar2004moeders/shoebox.msnw

Groetjes,
Machteld

Terug
Bovenaan