7 maanden voeding

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,

onze dochter is nu 7 maanden en volgens het consultatiebureau mag ze nu een broodmaaltijd.. teneerste stikt onze dochter er elke keer bijna in, dat ik het gewoon eng vind om het haar te geven en er zou weer een fles afmoeten en opvolgmelk in een drinkbeker! Ook dit lukt me nog niet echt. Ze mag nu ook pap die bereid kan worden met een glutenbevattend bindmiddel. Zijn er mamas die al dus al ervaring hebben met:
* een broodmaaltijd (hoe kan ik dit het beste geven?)
* hoe laten jullie de kleine wennen aan een drinkbeker?
* welke pap geef je dan?
We voegen nu nog rijstebloem toe aan de laatste fles maar vervalt deze dan of?

Hoop op reakties!

Groetjes Chantal

Hey chantal,

Met die brood dip je het dan in melk of thee? Dat deed ik altijd met m,n meisjes en dan in het begin hele kleine stukjes en dat ging zonder problemen ...

En die drinkbeker gaf ik wanneer ik dacht dat ze eraan toe waren , daar deed ik niet zo moeilijk over en nu nog niet trouwens , heb liever dat ze genoeg drinken dan dat ze niet uit een beker willen en dus bijna niks binnen krijgen er komt vanzelf een tijd dat ze het wel willen

En dan verder kun je pap maken van bambix , en dan zou ik gewoon de bambix nemen zonder smaakjes , en als ze het niet wil kan je altijd nog gewoon op de nutrix blijven ...

Miss kun je beter ook niet alles in 1 x veranderen maar stap voor stap ,dan heeft ze ook de tijd om eraan te wennen ...

Hoop dat ik je hierme een beetje geholpen heb

Liefs van anna mama van lela 8 jaar en darya 4 jaar en milad nu vandaag precies 6 mnd

Hoi Chantal,
Onze dochter is 7,5 maand oud en ik ben twee weken geleden begonnen met brood. Heb een boterham besmeerd met smeerkaas en de korsten eraf gehaald. Boterham in hele kleine stukjes gesneden en haar het zo gegeven. Ging gelijk hardstikke goed. Ik geef nog steeds 's ochtends de pap (bambix vanaf 6 maanden) in een fles. Ik ben wel vanaf gisteren begonnen met sap in een tuitbekertje te geven, is wel wennen. Ik heb er één van Avent gekocht, lekt niet als ze er niet aan zuigen.
Succes.
Gr. Floor

Hoi,
Van mijn dochtertje weet ik nog dat ik haar echt niet voor haar eerste jaar uit een bekertje heb laten drinken. Weet dat het CB daar heel snel mee is maar dat vond ik echt niet zo belangrijk. Als eerste heb ik een beker met rietje van nuby gegeven want het duurde heel lang voor ze het tuitbekersysteem door had. Voor ze echt uit een beker ging drinken was ze tegen de twee jaar.
Wanneer je het brood geeft probeer het dan goed in de wangzak te stoppen zodat je kindje er op kan "kauwen", zodra het middenop de tong komt en het naar achter glijdt beginnen ze meestal te kokhalzen.
Weet niet zo goed meer hoe ik het met de pap deed. Mijn dochtertje kreeg op een gegeven moment 's morgens pap en volgens mij kreeg ze toen vrij laat haar groentehap en daarna gewoon een fles zonder rijstemeel. Min zoontje is ook bijna 7 maanden dus moet soms ook weer even denken hoe ik het de vorige keer deed.
Hoop dat je hier iets mee kan.

Judith

hallo

Ben met ons dochtertje van bijna 7 maanden vandaag bij het cb geweest....
deze raden aan sochtends te beginnen met een pap fles van 200cc, en dan
tussen door een liga rijstwafel of dergelijke met water of thee uit flesje of van de avent de drink beker waar je event de speen ook op kunt maken.
dan tussen de middag brood en fles opvolgmelk 200cc, rond drie uur fruit met wat drinken, savonds warm en toetje en later voor het slapen een fles 200cc

brood in kleine stukjes met boer of smeerkaas glijd goed.
men zegt dat babies een snelle kokhalsreactie hebben om verslikken te voorkomen...

suc6 groetjes vanes

Hoi, Dylano krijgt ook alweer een goeie 2mnd brood.
Ik heb hem gelijk met korstjes gegeven, maar het wel echt in kleine stukjes gesneden.
Het ging vanaf het begin al erg goed.
Tuurlijk gaat hij weleens kokhalzen, maar dan komt het stukje brood gwn weer op zijn tong.
Hij is ook erg gulzig hoor...
Dylano kan ook nog niet goed omgaan met een tuitbeker.
Daarom heb ik ook een Nuby beker met rietjes voor hem gekocht.
Dit gaat goed!!
Hij kan hem alleen (nog) niet zelf vasthouden, maar dat komt wel.

Ook krijgt hij smorgens een papfles met Bambix.
Savonds 1tje met Nutrix.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan