7 maanden voedingsschema

Hoi hoi,
Ik ben erg benieuwd naar jullie voedingsschema bij baby van 7 maanden.
CB gaf als advies binnenkort met yoghurt te beginnen ipv derde fles. (Mijn dochter is bijna 7 maanden).
En hoeveel flesvoeding geven jullie?
 
Hoi!
Mijn zoontje is net 7 maanden.
Hij krijgt het volgende
7:30 papfles
9:30 fruit
11:30 brood
13:00 fles 210+7
15:00/15:30 luchtige cracker of van die mais dingetjes (mee aan het oefenen)
16:30 afhankelijk van wat die als tussendoor heeft gegeten een fles van 90+3
18:00 warm eten
19:30 210+7 met beetje granen
Die 3e fles moet er langzaamaan vanaf gaan. Maar het is echt afhankelijk van hoeveel voeding jouw kindje aangeeft dat het nodig heeft hoor!
 
Hoi, onze dochter is net 7 maanden.

Het schema qua flessen is als volgt:
7.30 180+6
11.30 180+6
15.30 180+6
19.00 210+7

Heel soms heeft ze ‘s nachts nog een flesje nodig van 90+3 dit is 1 a 2x per week.
In de ochtend krijgt ze fruit en rond 17.30 uur groenten dit eet ze beide erg goed. Brood proberen we ook maar eet ze nog nauwelijks. Ze heeft moeite met stukjes doorslikken. Onze oudste was heel snel qua flessen afbouwen en hapjes onze 2e niet. Volg je kindje dat is het belangrijkste. Op papier zou onze jongste echt minder flesvoeding nodig hebben maar dit heeft ze gewoon nodig en krijgt ze daardoor dus ook! Volg je gevoel en je kindje, ieder kindje is anders en bij het cb hoor je alleen maar wat een kindje mag maar dit zegt niet dat je kindje hier ook al aan toe is.
 
Mijn zoontje is acht maanden en krijgt nu:
7:00 melk 180/6
8:00 paar stukjes boterham
9:00 slapen
10:30 fruit
12:00 melk 120/4 met paar stukjes boterham
13:30 slapen
15:00 tussendoortje (koekje of soepstengel of rijstwafel)
17:00 maaltijd hapje, soms ook een schep yoghurt als toetje
18:00 melk 180/6 met pap
18:30 bedtijd

Een maand geleden at hij minder brood en was de fles s middags ook 180/6.
Hopelijk helpt dit!
 
Oh wat bijzonder, ik begreep juist dat ze pas een heel klein beetje yoghurt (als een soort toetje en niet als vervanging van) adviseren bij de 8 maanden?
Zou dit dus eerder een beetje op gevoel doen.

Geen vaste tijden hier, maar mijn dochter van nét 7 maanden krijgt 4x 180 flesvoeding, ‘s ochtends fruit, in de middag een hele boterham zonder korstjes én de in de avond een groentehapje (nu af en toe met ei erbij, en wil eens een klein stukje vis of kip gaan proberen). Tussendoor krijgt ze regelmatig maisvingers óf bijv. een stukje cracotte. Af en toe in de nacht nog 120cc flesvoeding, heeft ze niet elke nacht nodig ☺️.
 
Ik ben begonnen met broodkorstjes aanbieden. Een lang stukje korst in de hand, daar kauwde mijn dochter lekker op. Na twee weken overgang naar broodstukjes. En dat ging goed. Maar moet ik wel toegeven dat ze sowieso een goede eter is.
 
Ja als ik het internet doorlees staat het ook overal anders.
Heb toch even contact opgenomen met CB en de yoghurt ipv derde fles was goed. Snap alleen niet goed dat het overal anders gezegd word. Ik zou zeggen: volg je gevoel. Dat doe ik nu ook ☺️
 
Terug
Bovenaan