7 of 11 weken zw?????????

A

Anoniem

Guest
hoi

ik ben zo aant twijfelen sinds deze week.
ben ik nou 7 of 11 weken zw.
van de 1e had ik pas met 6 mnd zw kleding nodig
nu pas ik al 2 broeken niet meer.
ik ben zo ontzettend missenlijk dat zelfs m voor m zei kun je niet een maand verder zijn dan dat was anderhalve week geleden.
mijn tepels doen onwijs pijn
missenlijkheid rijst de pan uit
na 1 hapje eten zit ik alweer vol
heb de hele dag dorst maar drinken wordt ik weer missenlijk van
mijn humeur is om op te schieten
ik ben tegen het oververmoeide aan
en heb nu al trek in rare dingen zoals een frikandel speciaal (heb er zelfs over gedroomd vanacht)
oja en dromen doe ik ook zeer intensief.
bij de 1e sloeg de zw test pas na 10 weken een klein beetje uit.
laatste ongi was ook maar heel heel even maar 1 dag wel beetje rood maar niet echt dat je zegt het is genoeg om echt ongi te zijn. maar ik weet het aan het op vakantie gaan en werkstres.
nu dan niet meer ongi geen druppel gezien en positieve zw test met 1 dag overtijd
wat moet ik nu over 2 weken moet ik bij de vk zijn voor mijn eerste controle.
ik word gek van die twijfel kan iemand mij suggesties geven?????????

Ik heb ook bleodverlies gehad wat een hele lichte menstruatie had kunnen zijn. Ik had de dag ervoor getest dus dat was even stressen. Alleen een echo kan uitwijzen hoever je nu bent. Ikmoet wel zeggen dat je zwangerschapskwalen bij heel veel vrouwen ook al met 7 wkeen voorkomen. Zelf was ik bij mijn oudste dochter al voor mijn NOD kotsmisselijk en heb ik tot 22 weken boven de wc gehangen. Iedere zwangerschap is weer anders.

Maar vraag die echo aan zou ik zeggen.

Miep

Hoi,

Alleen een echo kan je echt laten zien of je 7 of 11 weken zwanger bent. Dat je met de 1e pas na 6 mnd zwangerschapskleding ging dragen ........ dat is wel een uitzondering denk ik. Zelf had ik met 18 weken toen voor het eerst een zwangerschapsbroek aan. Mijn eigen broeken zaten toen niet lekker meer, maar mijn eigen shirtes heb ik wel veel langer door kunnen dragen.

De meeste zwangerschapskwalen beginnen vaak met 6 of 7 weken. Dus daar kan je niet echt wat van zeggen. Bij een 2e zwangerschap krijg je over het algemeen sneller een  bollere buik, omdat de baarmoeder al een keer eerder opgerekt is. Mocht je zwanger zijn van een tweeling, dan is die bollere buik nog eerder aanwezig. Dit had mijn buurvrouw ...... vandaar dat ik het weet.

Anderhalve week geleden kwam ik er  door een echo achter dat ik niet 8 maar al 12 weken zwanger was. Ik had ook wat bloedverlies gehad en dacht dat ik ongesteld geworden was. Op naar de volgende ronde en heb toen ook geen test gedaan. Achteraf weet ik niet wat die bloeding nu geweest is, maar dat doet er nu niet meer toe. Ik heb wel 2 dagen heel verbaasd rondgelopen trouwens, ik was echt overdonderd door het (goede) nieuws.
Bij mij vielen er wel een aantal puzzelstukjes op zijn plaats ......... ik was al bijna een week heel erg misselijk, voordat ik een positieve test (2 dagen na NOD)  in handen had. Achteraf is dat dus begonnen met een week of 7. En ik was ook zo ontzettend moe ....... achteraf ook niet zo raar.
Sinds een week draag ik broeken in een maat groter ...... en ik ben nu 13w3d.

Ik zou er echter niet teveel op rekenen dat je misschien al 4 weken verder bent. Dan kan het ook niet tegenvallen als het niet zo zou zijn.  Ik zou mijn twijfels en verhaal aan een vk of gyn voorleggen en misschien dat ze op korte termijn een echo willen maken.

Succes.

Groeten, mam van Laura (13w3d)

Inderdaad kan alleen een echo ( meestal zo met 8a 9 weken)   zeggen hoelang je al zwanger bent.

Ik had na 5 weken al verschijnselen zoals pijnlijke borsten en verschil in eetpatroon. je kunt inderdaad soms een pseudo menstruatie hebben of andere redenen voor bloedverlies.

ik merkte ook zo met 13 weken dat ik mn broeken niet meer elkker vond zitten, maar ik neem aan dat dat ook wel een beetje per keer en persoon kan verschillen. zo las ik op dit forum dat sommigen met 18 weken al 8 kilo waren aangekomen en ikzelf bv maar 2.

succes ermee!

dank jullie wel
ik denk dat ik morgen maar even de vk bel en dan bespreken we wel hoe of wat

als ik nou aangekomen zou zijn ja dan had dat een broek reden geweest maar helaas in 2 weken tijd juist 5 kilo afgevallen
vorige keer 8 kilo afgevallen vandaar zo laat de zw kleding denk ik.
was aan het einde maar 4.5 kilo aangekomen.

ik hou jullie op de hoogte en ga uit van de 7 wk maar hoop heel stiekum al verder te zijn.....

Hoi, ik had met 5 weken zwangerschap al alle klachten die jij beschrijft (inclusief vreemde trek!), dus het zou ook best 7 weken kunnen zijn. Maar als ik hoor dat je laatste menstruatie maar 1 dag duurde... dat kan ook best een innestelingsbloeding zijn geweest - die komen het hele eerste trimester voor, hoor! Ik heb er zelf een gehad met 7 weken (duurde 2 dagen). Dus misschien ben je ook wel 11 weken... heb je er toch mooi 4 'cadeau'   gekregen!!

Laat je ons weten wat de echo aangeeft?? Ben nu wel heel benieuwd!
~Hilde

Oh ja, ik kon eerst ook niet meer in m'n broeken - m'n darmen waren zo ontzettend van slag dat m'n buik erg was opgezwollen, terwijl ik ook 3 kilo was  afgevallen!  Maar nu passen ze weer even, terwijl ik weer bijna op m'n oude gewicht ben  (ben nu bijna 12 weken). Dus dat kan 't ook zijn. En inderdaad, bij de tweede zijn je buikspieren en banden al wat uitgerekt, daardoor krijg je ook eerder een buikje.

Terug
Bovenaan