7 weken af en toe steekjes links

Hoi allemaal!

Ik ben momenteel ongeveer 7+4 zwanger. Aanstaande maandag heb ik een echo, gelukkig want ik ben erg aan het aftellen. Dit is mn 1e zwangerschap en ik weet dus ook niet goed wat 'normaal' is.
Ik had sinds vorige week last van vlagen met misselijkheid, dit weekend werd het erger met n keer overgeven. Afgelopen dagen merk ik dat de misselijkheid weer iets minder is, t varieert per dag maar wel minder. Wel opgezette buik, dunne ontlasting en slecht slapen plus gevoelige tepels etc. Herkennen jullie het dat de misselijkheid zo kan varieren?

Maar hetgeen waar ik me laatste week nog drukker om maak is dat ik af en toe n soort steken in mn buik heb, maar vrijwel altijd aan de linkerkant op dezelfde plek. Het is alsof iemand van binnen even met n mesje zit te prikken. Het is niet zó pijnlijk dat ik er echt veel last van heb maar t baart me wel zorgen om dat het op één plek lijkt te zijn. Het is ook maar 1 of 2 keer op n dag dat ik het voel, niet constant of vaker. Groei van baarmoeder zou toch op beiden plekken te voelen moeten zijn? Heb verder geen last gehad van bloed/spotting of iets dergelijks. T baart me lichtelijk zorgen omdat ik niet hoop dat het iets ergs is zoals een bbz. Herkennen jullie het hebben van (lichte) steekjes op één plek?
Gelukkig is de echo bijna maar merk dat ik mezelf beetje gek aan t maken ben haha

Ik heb ook regelmatig allerlei dingen gevoelt in die periode. Ook wat steekjes en soort mensturatiepijn. Het hoeft niet aan beide kanten te zijn. Bij mij is alles nog steeds goed! Ik snap je gevoel ik was (en ben soms) ook zo onzeker. Sterkte met wachten en geduld hebben tot de eerste echo!

Hi! Ik had precies hetzelfde, altijd links op één specifieke plek. Ook druk om gemaakt, maar inmiddels 18 wk zwanger en is 't al een poosje weg :) Schijnt dat daar een bepaald stukje van de darm zit wat snel geïrriteerd kan zijn, zodra m'n darmen minder opgezet / van slag waren, verdween die pijn links ook (en daarna ging ik m'n banden meer voelen, idd links én rechts ?)

Jaa heel herkenbaar hoor. In die beginperiode verandert er mega veel in je lijf en je voelt van alles. Als je het voor het eerst meemaakt kan dat best spanning opleveren. Maak je geen zorgen hoor, zowel de afwisselende dingen die je voelt in je lijf als de onzekerheid zijn heel normaal. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Terug
Bovenaan