7 weken echo tweeling nu 10 weken nog maar 1 kindje

Hallo allemaal,

Ik wil graag even van mij afschrijven. 7 weken geleden hebben wij te horen gekregen dat we een tweeling kregen. Wij verbaasd maar erg blij. Nu kreeg ik vanochtend een prenataal onderzoek en onverwachts een echo en er was maar 1 kindje te zien.
Ook wist de gyn daar niet dat we een tweeling hadden. Dus het ging erg ongemakkelijk allemaal.

Uiteraard ben ik blij dat er nog 1 is maar voel me wel rot en onzeker. Was het er maar 1 bij 7 weken hebben ze t niet goed gezien of is er toch 1 overleden...vragen waar ik geen antwoord op krijg.

Ik wil genieten van deze zwangerschap en dat ga ik ook wel proberen maar het is wel een emotionele rollercoaster.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs,
Sannie
 
Hey Sannie,

Heftig zeg en wat een rotsituatie. Ik heb er geen ervaring mee maar snap dat dit moeilijk is.
Geniet in ieder geval van je zwangerschap liefs.
 
Ik heb ook zoiets gehad bij m'n vorige zw schap. Rond 7 weken had ik n echo. Er waren 2 dooierzakjes zeg maar te zien. 1 hartje was toen al te zien. 7 weken is al vroeg om hartje te zien dus waarschuwde de arts me dat hij met dit beeld 2 dingen had meegemaakt. Een paar weken later ook n 2e hartje te zien. Of toch afstoting/ geen verdere ontwikkeling van de 2e. Ik kreeg een paar dagen laten ontzettend veel bloedverlies en dacht dat t sowieso mis was. Maar na de echo bleek 1 gezonde baby aanwezig. Voor de 2e is het dus misgegaan.
Ik heb nu een lekker pittige dame van alweer 1,5.
maar toch bij jou nog de vraag of er ooit een 2e zat. Misschien was t net als bij mij een niet verder ontwikkeld embryo.
Succes!
 
Terug
Bovenaan