7 weken, eerste zwangerschap en 24/7 ziek

<p>Ik ben 22 jaar. Dit is mijn eerste zwangerschap (heb net 7 weken) en ik ben constant (!!!) misselijk. Ik voel de hele tijd gerommel in mijn buik en dat maakt me ook misselijk. Alsof ik in een achtbaan zit.. ik moet om de 15 minuten naar de wc en dan komen er een paar druppels urine uit, pijn in mijn onderrug, slapenloosheid en mijn lichaam voelt alsof ik een marrathon heb gerend. Mijn bed uitkomen om naar de douche te gaan is een overwinning en een droog broodje eten is een opdracht. Ik geef niet over maar ben op sommige momenten zo ziek dat ik me afvraag hoe ik dit (wat ik natuurlijk wel) in hemelsnaam vol ga houden tot 12-15 weken wanneer het beter zou moeten gaan. Om matters worse te maken woon ik op de Canarische eilanden waar het 40 graden buiten is momenteel. Gelukkig zit ik 24/7 in de airco. Kan op het moment niet werken door dit alles. Ik leef van douche tot bank tot bed tot medicijnen en ben heel de dag alleen thuis aangezien mijn vriend werkt. TIPS? (Heb medicijnen maar die werken niet en ze willen niks anders geven).</p>

Hoi hoi, nee. Ik heb geen blaas ontsteking. Mijn urine is getest en heel eerlijk gezegd is de lichte druk op mijn blaas misschien wel een van de minst vervelijnde dingen van alle kwaaltjes. :(

Slik je zwangerschaps vitamines waar extra ijzer in zit? Dit kan misselijkheid erg versterken. Ik slikte bij mijn eerste zwangerschap een supplement met o.a. ijzer, en toen ik op aanraden van de arts daarmee stopte en een naturopathisch supplement begon die speciaal voor t eerste trimester is (geen ijzer, geen koper, wel extra vit B12) ging ik van 4-6 keer per dag overgeven naar 1-2 keer per week overgeven.

wat vreselijk! het kan idd echt zo zijn dat de 1e 12 tot 15 weken overleven zijn.
en eerlijk...hoe balen ook. er is niks aan te doen. kleine beetjes eten elke 2u.
en rusten. zelf 2x tot 13 weken erg ziek geweest, afzien.. nu over de helft en nergens last meer van.
houd moed, geef jezelf eraan over.. meer gaat helaas niet

Ik weet hoe je je voelt! Heb het ook. Maar gelukkig kan ik zeggen (met 8+3) dat je dadelijk ook goede dagen kan hebben. En geniet dan ook. In de tussentijd pak wat je kan eten! (Goed of slecht) het gezonde komt wel weer bij meer eetlust.

Ohh naar he? Bij mijn dochter was ik ook 24/7 kotsmisselijk. Ik kon niet teveel bewegen, heel veel voeding viel verkeerd. Het was echt moeilijk om wat gezonds binnen te houden. En het stopte nooit. Hondsberoerd. Na 12 weken werd het minder, en na 15 weken was het helemaal over. Ik vond de weken zo traag gaan. Ik slikte Emesafene. Hier in NL wordt dat vaker gegeven. Het remde na 9 weken het daadwerkelijke spugen wat. Maar ik was absoluut niet van de misselijkheid af hoor. Ik vond het de ergste kwaal van mn zwangerschap. Ik ben nu 7 weken zwanger van de tweede en weer hele dagen beroerd, wel zonder overgeven tot nu toe. Al kom ik er af en toe dichtbij. Hoop dat het nu weer na 12 weken voorbij gaat. 
Je kan helaas niks anders doen dan doorzetten en toegeven aan wat je nodig hebt. Maar ik weet hoe zwaar het kan zijn. Sterkte!

Pas idd op dat je geen blaasontsteking aan het ontwikkelen bent.... probeer echt iets te vinden dat je binnen kunt houden, iets van vocht (soep of thee of iets anders te drinken). Ik had dit zelf ook, bij mij ging het sneller dan verwacht over (rond 9-10 weken). Ik heb een beetje controversiële tips. Kleine sipjes cola gaven mij verlichting, heel veel gember thee en gember pillen hielpen erg goed!!, en daarnaast als ik niks binnen kon krijgen dan at ik desnoods iets als een klein taartje. Ik weet het, klinkt raar, maar die suikers gaven energie en dan lag ik niet meer de hele dag op bed en kon ik beter eten.

ps: ben nu 20 weken en al het gezonde gaat er nog steeds met veel moeite in, dus verminderde eetlust heb ik wel gehouden. Maar misselijkheid was toch vrij snel over'

Terug
Bovenaan