7 weken en draaien

mijn zoontje is nu 7 weken en tot mijn verbazing lag hij van de week op zijn buik te slapen!?(later nog een keertje) Ik dacht dat het omdraaien nog wel even op zich liet wachten..vind het eigenlijk wel eng, hij kan niet terug draaien...heeft iemand nog tips en is dit eigenlijk wel normaal?
 
Leg hem gewoon op zijn rug te slapen en draai hem evt. terug als hij op zijn buik ligt.
Mijn zoontje kon al in de kraamweek keren, doordat hij iedere keer zijn beentjes ver in de lucht stak en daardoor rolde hij zo op zijn zij en vanuit die positie is het makkelijker draaien op de buik.
 
zo hé! Mijn zoon is haast 5 maanden en die kan nog steeds niet draaien!
Zo haast zeggen dat ik jaloers op je ben!
Hij probeert het wel, maar het lukt hem niet omdat zijn arm nogal in de weg zit!
 
mijn dochtertje sliep vanaf 8 weken al in een slaapzakje, omdat ze zich steeds bloottrapte. Nu is ze bijna een half jaar en wandelt haar hele bed door, met slaapzakje en al, ingestopt of niet. Ze zet zich af tegen de speilen en daar gaat ze hoor! sommige baby's zijn gewoon sneller met dingen dan anderen. Ik kijk regelmatig bij haar om te controleren maar ik vindt haar echt in de gekste standen in bed. Maar als er echt wat is gaat ze wel huilen....

gr sandra
 
Als je het een onveilig idee vindt om je kind zo te vinden 's ochtends, dan kun je bij de prenatal van die kussentjes kopen die ze voor en achter tegen zich aan hebben. Je baby slaapt daar dan tussen op z'n zij en kan zich niet tijdens slaap omdraaien. Ook verhelp je daarmee de kans dat-ie een plat achterhoofdje krijgt. misschien een idee?
 
Maar de eigenlijke vraag van de anoniem was volgens mij of het kwaad kan als haar zoontje op zijn buik slaapt. Ik zou daar toch voorzichtig mee zijn hoor. Zeker op zo'n jonge leeftijd. Het gaat erom dat hij waarschijnlijk nog niet zelf zijn hoofdje kan optillen als hij op zijn buik ligt. Vraag het anders even na bij het cb wat je hier tegen kunt doen.
 
Terug
Bovenaan