7 weken en nu al zo gegroeid :( is dit normaal?

Ik ben nu 7, bijna 8 weken zwanger en mijn buik is nu al dikker geworden. Mijn werkbroek kan ik niet eens meer dichtknopen. Is dit normaal zo vroeg? Het is mijn eerste zwangerschap.
Daarbij komt dat mijn borsten ook al erg gegroeid zijn. Ik krijg bij een van mijn borsten ook al striemen. Hebben meer mensen hier last van? Wat zou ik er tegen kunnen doen? En is het normaal dat mijn tepels af en toe verschrikkelijk jeuken?

Ja dat kan wel dat je buik zo groeit en jeukende borsten klopt ook wel ik ben wat verder maar heb gister een stukje op youtube gezien van een vrouw die bij week 5 al een een groeiende buik had.
Geniet ervan en laat het lekker op je af komen.

Liefs

Ja jeukende tepels herkenbaar er gebeurd natuurlijk vanalles daarvan binnen en ook in je borsten en tepels er wordt weefsel aangemaakt en ruimte gemaakt dus daar kan je zeker last van hebben. Probeer je borsten in te smeren, vet te houden als het niet te pijnlijk is en een stevige maar niet knellende bh te dragen! Je kunt de striemen niet altijd voorkomen, insmeren met speciale zal voor striemen helpt om ze wat lichter te maken.
Buikje wat groeit is normaal, pas na 12 weken komt het de baarmoeder boven het schaambeen uit en dan begint t pas echt, maar nu worden je darmen al naar boven geduwd en deze zijn wat opgezwollen van alles wat er gebeurd daarbinnen! Laat het maar gebeuren het kan wel wat minder worden nog... dus op zoek naar zwangerschapsbroeken (deze zijn vaak nog erg wijd maar met een riem kan het prima) Zit vaak lekkerder!
Geniet ervan!

Zover ik kan lezen overal en bij mezelf kan voelen? Zit je baarmoeder bij 7 weken ongeveer 2 vingers (dwars dan he) boven je schaambot. Ben nu 7 weken en heb daar dan ook een duidelijke bult. En bij de vorige zwangerschap was dat ook zo.

Ik zit eigenlijk in maand Mei maar lees hier af en toe mee omdat ik 1 mei ben uitgerekend dus zit zo net op t nippertje haha.

ja hoor, ik had het met de eerste zwangerschap ook dat ik bij 9 weken echt zwangerschapsbroeken moest gaan dragen omdat er geen enkele gewone broek nog lekker zat. Bij de een groeit het allemaal wat sneller dan bij de ander, maar ik had (en heb ook nu) vooral last van opgezette darmen (en niet zo'n goede buikspieren, misschien speelt dat ook mee?). Mijn borsten zijn ook al wel weer wat gegroeid, maar niet zo vlug dat ik er striemen van krijg. Wat trouwens wel lekker is om te doen is je buik (en borsten) in te smeren met speciale " zwangere buiken-creme". Zou werken tegen striae, weet niet of dat zo is, maar ik vind het wel lekker smeren (fijner dan gewone bodylotion, en ach, als het echt werkt is dat mooi)

Dus dat wordt nu shoppen voor zwangerschapsbroeken (bij H&M hebben ze leuke, ook het merk mamalicious (??) vind ik zelf erg leuk en betaalbaar)

Terug
Bovenaan