7 weken oud en 's avonds niet willen slapen

Hoi,

Wij hebben een dochtertje dat nu 7 weken oud is. Ze slaapt 's middags altijd een paar uurtjes daarna wordt ze wakker en krijgen we haar met moeite na de voeding van circa 23 uur weer in slaap. Ze slaapt dan wel meestal tot de volgende ochtend.

Weet iemand (heeft iemand ervaring) of het zin heeft om ze 's avonds huilend op bed te leggen? Ik laat haar nu 10 min. huilen maar daarna haal ik haar maar weer uit bed want ze gaat steeds harder huilen.

Al vast bedankt voor alle tips en adviezen.

Groeten,
Kirs

Hai Kirsten,
Je zou ook kunnen proberen om haar die laatste fles slapend te geven. Dan hoeft ze niet wakker te worden en het drinken gaat vanzelf. Dus gewoon in haar bedje de fles geven. Onze zoon krijgt die laatste fles nu niet meer maar zo hebben wij het de laatste paar keren ook gedaan. Boertje laten hoeft niet, gewoon lekker laten liggen. Misschien helpt het.
Succes,
Sandra

Je schrijft dat ze vanaf 's middags tot 23 uur 's avonds wakker is? Of begrijp ik dat verkeerd?
Dat is volgens mij best wel lang voor zo'n kleintje. Mijn dochter was rond die tijd ook heel veel wakker en kon erg moeilijk in slaap komen. Nu denk ik dat ze toen ook vaak oververmoeid was en daardoor niet in slaap kon komen.
Misschien helpt het om goed te letten op haar vermoeidheidssignalen (bv. gapen, in de ogen wrijven) en haar dan op bed te leggen. (ik geef dan nog wat borstvoeding, dan wordt mijn dochter lekker slaperig en dan valt ze meestal zo in slaap)
Gisteren waren we bij de ouders van mijn man, en we waren best wel laat thuis. Ze was toen echt oververmoeid en wou erg lang aan de borst voor ze in slaap viel.
Terwijl ik meestal een borstvoeding geef en ze dan zelf in haar bed in slaap valt.
Dus misschien helpt dat.
Ik laat mijn dochter niet huilen, als ze echt doorhuilt. (soms geeft ze drie huiltjes en valt ze in slaap) anders haal ik haar altijd weer uit bed.
Wat goed dat je kindje al slaapt van 23-7 uur, dat heeft mijn dochter ook een tijd gedaan en toen weer een hele tijd niet, nu soms wel soms niet. Geniet lekker van je nachtrust.

Groetjes,
Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Terug
Bovenaan