<p>Lieve mede-zwangeren,</p><p>Yes, ik ben zwanger! Inmiddels 7 weken en wat zijn we blij. Het gaat naar omstandigheden prima, maar die omstandigheden...</p><p>Ik heb al jaren last van PDS, de diarreevariant. Nu slikte ik hiervoor chronisch Loperamide, de huis-tuin-keuken diarreeremmer zegmaar. Hierdoor ging het over het algemeen goed! Nu ik zwanger ben is het afgeraden deze medicijnen nog te gebruiken, omdat er te weinig onderzoek is gedaan naar evt. gevolgen. Volgens de HA mag ik ze wel af en toe innemen als ik bijv. weg moet maar niet meer chronisch. De VK denkt er iets lichter over maar het blijft onzeker dus ik durf ook zelf niet meer zo goed... Nu is het zo dat ik dus weer de chronische diarree heb die ik juist (met medicijnen) redelijk onder controle had, ik kan nu eigenlijk zelfs bijna de deur niet meer uit.</p><p>Daarnaast ben ik bang dat ik hierdoor te weinig voedingsstoffen opneem die de baby juist zo hard nodig heeft, ik ben ook al 1,5kg afgevallen. Is de kwaal dan misschien erger dan het medicijn in dit geval?</p><p>Zijn er meer dames met (een soortgelijk) verhaal als dit? Wat zijn jullie ervaringen? Werd het beter gedurende je zwangerschap? Ben je toch weer medicijnen gaan gebruiken? Ik heb me al rotgezocht op internet maar ik kan er echt zo weinig over vinden dat ik me echt af begin te vragen of ik de enige ben...</p><p>Hoop van jullie te horen! </p>