7 weken zwanger afscheiding bruin/witte slijm

<p style="text-align: left;">Hai hai,</p><p>Ik ben ongeveer 6 weken zwanger en ik heb zeg maar slijm als afscheiding die een beetje lichtbruin is. Hebben jullie daar ook last van gehad? </p>

Bloed is altijd een bron van zorg. Officieel hoort het gewoon niet. Toch hoeft het niet gelijk het ergste te betekenen. Als het hierbij blijft en niet erger wordt of zelfs over gaat mag je goede hoop hebben. Neemt het bloedverlies toe en wordt het rood dan is de kans wel groot dat er toch iets fout gaat.

Heb ik ook gehad tussen de 6 en 9 weken.. niet iedere dag maar wel zeer regelmatig. Iedere week een echo gehad en inmiddels 22 weken zwanger! Mijn verloskundige heeft mij uitgelegd dat je bijvoorbeeld een gevoelige baarmoeder kan hebben, er gebeurt zoveel in die eerste weken dat bijvoorbeeld een nummer 2 op de toilet al kan zorgen voor bijvoorbeeld een gesprongen adertje waardoor je een paar dagen last kan hebben van bruin bloedverlies. 
Omdat ik op wintersport ging met 6 weken heb ik toen een echo gehad om zorgen weg te nemen of in ieder geval te weten waar ik aan toe was maar alles zag en ziet er nog steeds goed uit :).. ook in de weekenden kun je terecht hoor dus gewoon bellen met een verloskundige! 

Heb ik ook gehad, nu inmiddels 23 weken zwanger. Een paar keer zelfs met een spoortje rood bloed erbij rond de 7-9-11 weken. 
Maak je niet teveel zorgen hoor 

Hoi, ik verloor bruin bloed/slijm en donkerrood bloed vanaf week 5 t/m week 8. En het is allemaal goed gegaan. Ik was elke dag bang dat het mis ging want ik had af en toe ook flinke krampen die leken op de krampen die ik had tijdens mijn miskraam. Maar bruinverlies hoor je zo vaak. Het is oud bloed. Je baarmoeder is de boel aant schoonmaken. Zo legde mijn gyneacoloog het simpel uit. Ik heb nu een heel tevreden meisje van 3 maanden. Hou vertrouwen en geniet dat je zwanger bent! Groetjes, Susanne

Terug
Bovenaan