Lieve Moederwordenaugustus,
Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar het klinkt alsof je er nu moeilijk van kan genieten door alle twijfels. Ik las je topic en ik kreeg echt medelijden met je, volgens mij heb je het even heel zwaar. Ongetwijfeld dat veel mama’s je onzekerheid herkennen, je bent niet de enige.
Ik denk dat je de rust en het vertrouwen wel echt bij jezelf moet zien te vinden. Waarschijnlijk is er niets wat wij hier op het forum kunnen zeggen dat je angsten en onzekerheden volledig weg kan nemen en je helemaal gerust stelt. Een zwangerschap is super spannend en dat blijft zo. Nu is het de eerste echo, maar daarna komt de nipt, dan de 20-weken echo, de bevalling, het houdt niet op met de spannende momenten. Als je niet een manier vindt om met de spanning om te gaan, blijft het misschien de rest van je zwangerschap lastig genieten. Probeer erop te vertrouwen dat alles goed komt, dat is in het overgrote deel van de gevallen zo! En wat het is met angst, je moet er niet van proberen weg te lopen, maar accepteren dat het er is. Dan is er vaak beter mee om te gaan. Probeer de angst maar eens goed te voelen, te voelen waar je bang voor bent en waarom. En misschien eens een potje heel hard te janken. Wat ook kan helpen om je wat beter te voelen is om een mindfulness of meditatie oefening te doen, zoek maar eens op YouTube of spotify. Ook helpt praten, deel met mensen die lief voor je zijn waar je mee zit, dat lucht sowieso op.
Ik wil je heel veel succes en vertrouwen toewensen! Hopelijk vind je een manier om met alle spanning ok te gaan en voel je je snel beter. Dikke knuffel