7 weken zwanger alleen gevoel dat het zo mis gaat

Hallo allemaal <p> </p><p>ik ben nu 7 weken zwanger van onze 1ste kindje</p><p>Morgen hebben we onze eerste echo maar ben zo bang dat er niks zit heb 3 zwangerschaptesten gedaan alle 3 positief ben zo onzeker </p><p>Wie had dag ook en hoe gingen jullie er mee om</p>

Nou de echo gehad en ze kon alleen het vruchtzakje zien en verder niks nu moet ik volgende week terug komen om weer een echo te laten maken

En net thuis voor de 4 keer een test gedaan en die gaf aan dat ik 3+ weken zwanger was ik ben echt hopen loos voel me zo zwaar kloten

Als je geen heftig bloedverlies hebt gehad is er niks aan de hand. Het kan zijn dat je minder ver was dan je had gedacht vanwege latere ovulatie of latere innesteling.
Vorige zwangerschap had ik hevige buikpijn en kreeg ik echo met 5 weken, toen zagen ze ook alleen een ringetje, geen vruchtje. Moest twee weken later terugkomen en toen zagen ze ineens zelfs al een hartje kloppen.
Maak je niet te druk en stop met testen. Dat geeft alleen maar spanning, maar je bent gewoon zwanger. Nu moet het vruchtje even tijd krijgen om te groeien. Veel sterkte met wachten!

Lieve Moederwordenaugustus,

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar het klinkt alsof je er nu moeilijk van kan genieten door alle twijfels. Ik las je topic en ik kreeg echt medelijden met je, volgens mij heb je het even heel zwaar. Ongetwijfeld dat veel mama’s je onzekerheid herkennen, je bent niet de enige.
Ik denk dat je de rust en het vertrouwen wel echt bij jezelf moet zien te vinden. Waarschijnlijk is er niets wat wij hier op het forum kunnen zeggen dat je angsten en onzekerheden volledig weg kan nemen en je helemaal gerust stelt. Een zwangerschap is super spannend en dat blijft zo. Nu is het de eerste echo, maar daarna komt de nipt, dan de 20-weken echo, de bevalling, het houdt niet op met de spannende momenten. Als je niet een manier vindt om met de spanning om te gaan, blijft het misschien de rest van je zwangerschap lastig genieten. Probeer erop te vertrouwen dat alles goed komt, dat is in het overgrote deel van de gevallen zo! En wat het is met angst, je moet er niet van proberen weg te lopen, maar accepteren dat het er is. Dan is er vaak beter mee om te gaan. Probeer de angst maar eens goed te voelen, te voelen waar je bang voor bent en waarom. En misschien eens een potje heel hard te janken. Wat ook kan helpen om je wat beter te voelen is om een mindfulness of meditatie oefening te doen, zoek maar eens op YouTube of spotify. Ook helpt praten, deel met mensen die lief voor je zijn waar je mee zit, dat lucht sowieso op.
Ik wil je heel veel succes en vertrouwen toewensen! Hopelijk vind je een manier om met alle spanning ok te gaan en voel je je snel beter. Dikke knuffel

Terug
Bovenaan