7 weken zwanger en alleen 's avonds misselijk

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 7 weken zwanger en ik heb nergens last van behalve misselijk. Er staan overal tips om je ochtendmisselijkheid wat draaglijker te maken, maar er staat nergens hoe je als je alleen maar 's avonds misselijk bent je wat beter te voelen. Ik ben overdag kiplekker alleen als het uur van de avondmaaltijd nadert, bbrrrrr....
Heeft iemand van jullie dit ook gehad en wat deed je eraan?

Bedankt! Juul
 
Hoi Juul,

Ik ben inmiddels 12 weken maar herken je misselijkheid wel, ik at vaak iets voor het slapen gaan en deed een extra kussen onder mijn hoofd anders bleef ik misselijk.
Baadt het niet, het schaadt ook niet denk ik maar! Proberen kan geen kwaad!

Groetjes Odette
 
Hoi dames,

Ze noemen het dan ochtendmisselijkheid, maar geloof mij maar, dat is het absoluut niet! Ik begon inderdaad wel 's avonds, maar ik ben tot 18 weken echt de hele dag misselijk geweest, mét spugen. Het is heel erg vervelend, niet zelf koken en niet boven de pannen hangen, dat heeft mij erg geholpen. Probeer zo gezond mogelijk te eten, maar wel dingen die je weg krijgt...
En slik een multivitaminepreparaat voor zwangere vrouwen (bijvoorbeeld gravitamon) dan krijg je in ieder geval je vitamientjes binnen.
Wat je misschien ook zou kunnen proberen is tussen de middag warm te eten en 's avond een lichte maaltijd te nemen van crackertjes en bouillon of zoiets..

Succes ermee!

Groetjes Saskia (20+2)
 
Hoi!

Ook ik had last van avondmisselijkheid. Eten koken was al een drama, laat staan opeten! Iedere keer kwam het er weer uit.

Ik heb weken lang gewoon 's avonds brood gegeten. Dat bleef er wel in! Dan wel met vleeswaren en iets van tomaat, komkommer en melk. Zo had ik toch het meeste binnen. Volgens de vk was dat geen probleem. Beter drie maal daags brood eten, dan 's avonds niets!
Ik slik(te) wel Femnatal van Davitamon....

Die misselijkheid bleef bij mij tot ongeveer 17 weken en is sinds 4 weken weer terug...

Sterkte ermee!

Ginger (39+4)
 
Bij mij was de oplossing, 's avonds maar de helf eten van wat ik normaal at en rennies bij de hand houden..... Ik spugde mijn hele zwangerschappen de avondmaaltijden eruit, totdat ik erachter kwam dat ik gewoon de helft moest eten.... Ook slapen ging dan goed!
Misselijkheid voor het eten, heb ik ook wel gehad, maar dat betekende dat ik eigenlijk al gegeten moest hebben. Het eten stond me dan ontzettend tegen, maar zodra er wat in mijn maag zat, was het weer goed....

Sterkte Nynke
 
Hi,

Ik ben ook tot en met 13 weken elke dag spuugziek geweest, de hele dag! Verschrikkelijk. Zelfs water kwam eruit! Vaak bleef ontbijtkoek wel binnen, met bouillon. Ik zou inderdaad proberen om een warme maaltijd tussen de   middag te nemen als dat wel binnen blijft en je dan niet misselijk bent, dan  hoef je 's avonds ook niet te koken en misschien dat een lichte maaltijd 's avonds wel zorgt dat je je iets beter voelt...
 
Hallo Juul,
ook ik herken de avondmisselijkheid.
's Morgens prima in orde, kon wel 3-4 boterhammen eten maar in de namiddag begon het, eten klaarmaken, koken, eten brrrrrr. Bijna onmogelijk. En als ik dan met m'n hoofd onder de afzuigkap moest. o, wat vond ik die geur vreselijk.
Bijna iedere avondmaaltijd kwam er weer uit.
Ook ik nam 's avonds liever een paar biscuitjes (en legde er een paar op m'n nachtkastje, voor de zekerheid)
Maar dat overgeven vond ik echt vreselijk.
Nu ben ik 23,2 weken en vanaf ongeveer 18-19 weken niet meer misselijk. En dat is toch wel een genot hoor.
sterkte voor de komende weken. Je moet erdoor, hoe 'beroerd'of het ook klinkt.
lieve groet,
Anne-Fieke
 
Hoi juul,

Ik had ook last van avond/nacht misselijkheid. Ik had overdag ook niet echt last er van. Ik zorgde er altijd voor dat ik ontbijtkoek bij me had, had ook altijd ontbijtkoek op m'n nachtkastje liggen. Ik werd vaak 's nachts wakker dat ik hondsberoerd was van de 'honger'.
Nu heb ik weer last van de 10.30 uur misselijkheid, elke dag om die tijd word ik misselijk. Heb ik weer sinds een paar weken. Rustig zitten en een glas water doet dan wonderen.

groetjes kirsten.
36w4d
 
Terug
Bovenaan