7 weken zwanger en Corona

Ik ben op dit moment 7 weken zwanger van ons eerste kindje. Nu ben ik gisteren positief getest op Corona en ook best wel ziek. Aankomende vrijdag zouden we de eerste echo hebben, maar als ik nog klachten heb kan dit natuurlijk niet doorgaan. Ik ben zo bang dat de Corona invloed heeft op mijn zwangerschap. Zijn hier vrouwen die ook Corona hebben gehad in het begin van hun zwangerschap maar verder wel alles goed is gegaan?

Hi! Ik was ook 6/7 weken zwanger toen ik positief getest werd op corona. Dit was 2 weken voor mijn eerste echo. Ik voelde me 2 dagen niet fit (spierpijn, dichte holtes & voelde als een klein griepje). Ik had geen verhoging, maar was wel snotverkouden en had last van reuk- en smaakverlies. Ik ben morgen 30 weken zwanger & tot zover heb ik een goede/makkelijke zwangerschap *klopt af* & ziet alles bij de baby er goed uit. Mijn waardes zijn goed & de kleine ontwikkelt zich ook goed.

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook corona gehad. Was verkouden, wat last van me oogkassen 2 dagen en moe. Ik ben op 18 nov bevallen van een gezonden zoon. Mijn placenta is nog na gekeken en niks van te zien dat ik corona heb gehad of dat mijn zoontje het zwaar heeft gehad. Ook heeft hij geen groei achter stand gehad. Nadat ik was hersteld van corona is mijn zwangerschap zonder complicaties goed voorlopen :)

Hey! Ik was vier weken zwanger toen ik corona kreeg en doordat dit nog in de incubatietijd zat dus ik het niet doorhad daarover heen ook nog eens de vaccinatie gekregen. Nee ik had toen nog geen flauw idee dat ik zwanger was. Een week goed ziek geweest met koorts enzo, maar gelukkig een mild verloop. Nu ondanks die coronacocktail een actieve en eigenzinnige zoon van 6 weken. Ook met 8,5 week de tweede vaccinatie gewoon gehaald en er is niks bijzonders aan mijn zoon. Behalve dan dat hij met 4 weken al van zijn buik naar zijn rug is gaan rollen haha dus hij is er zeker niet op achteruit gegaan in ieder geval.

Hoi, ik had ook met 7 weken zwangerschap een positieve corona test. Had niet zoveel klachten; hangerig/moe, beetje verkouden en soms misselijk maar had gewoon kunnen werken in principe.

(Lastig om te bepalen of de klachten corona of zwangerschap waren vond ik)

Aanstaande vrijdag uitgerekend maar tot nu toe ziet alles er goed uit ?

Ja hoor, ben nu 8 weken en de afgelopen weken ziek geweest. Eerst corona en meteen daarna bovenop nog een bronchitis. Dus kun je nagaan. 3 weken lang dag en nacht de longen uit mn lijf gehoest. My god wat een hel was dat.
Maar ach, ben gewoon weer beter hoor. Zou me er echt niet zoveel zorgen over maken. Mensen die echt ernstig ziek ervan worden, worden dat meestal al binnen enkele dagen. Dat had je dan echt wel al gemerkt ;-) 
Oh ja: ik val ook nog eens in de zgn risicogroep! Mn zwangerschap is zodoende dus medisch. En ik leef gewoon en mn baby ook. Ben niet eens gevaccineerd. 

Terug
Bovenaan