7 weken zwanger, maar niks te zien op de echo.

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Gisteren zijn wij naar de eerste (vroege) echo geweest, omdat ik bij week 5 donkerbruin bloedverlies had en ik door mijn prikkelbare darmen pijnlijke steken in mijn buik heb gehad, tenminste we gaan er vanuit dat dit door de PDS komt. De eerste echo die ik had was uitwendig, maar daar was helaas niks op te zien. Alleen een soort van uitstulping aan mijn baarmoeder, maar dat kon net zo goed een schaduw van een orgaan zijn. Heel vervelend, ze kon een BBZ dus niet uitsluiten. Ze zag alleen heel dik slijmvlies aan één zijde. Geen zwangerschapsring o.i.d. <br /><br /></p><p>Diezelfde avond heb ik een inwendige echo gehad. Helaas: weer niks te zien. Ze zei voorzichtig dat er geen zwangerschap te zien is > dus een miskraam. Toen begonnen we ons toch wel zorgen te maken. Gelukkig zag ze geen vrij vocht of bloedproppen. <br /><br /></p><p>Vandaag heb ik bloed laten prikken, omdat ze mijn HCG waarde willen meten. Als het goed is krijg ik morgen de uitslag… </p><p> </p><p>Geen van beide keren konden ze ons een concreet antwoord geven. Dat brengt nu een hoop stress en onzekerheid met zich mee. 3 dagen geleden hebben we een digitale Clearblue test gedaan en die gaf aan 3+. Als ik in een vroeger stadium een mk zou hebben gehad, zou dit niet meer oplopen toch? Daarnaast ervaar ik nog dezelfde zwangerschapssymptomen.<br /><br /></p><p>Het is echt een raadsel. Wij gaan er nu vanuit dat ik niet meer zwanger ben :( maar ergens heb ik nog een klein beetje hoop, omdat ik dus geen bloeding en krampen heb gehad die wijzen op een mk. Er zijn zoveel mogelijkheden en elk lichaam is anders… ik hoor graag van jullie of jullie ook zo iets hebben meegemaakt en/of jullie nog ideeën hebben.</p><p> </p><p>Veel liefs.</p>
 
Kan alsnog wel een miskraam zijn. Misschien dst je bloedonderzoek ook wel zegt dat je zwanger bent mocht er wel hcg in je lichaam bevinden die dus ook zorgt voor positieve zwangerschapstest. Het is afwachten hopen dat als je bloedonderzoek positief uitvalt er volgende week wel een zwangerschap op de echo te zien is. Maar mijn schoonzusje heeft ook een echo gehad met 6 weken toen en werdt ook wel gewaarschuwd dat met dat termijn ook alle kanten nog kan opgaan maar daar was toen wel duidelijk een vruchtje te zien. De zwangerschapsring.

Ikzelf heb alleen bij mijn laatste zwangerschap een vroege echo gehad omdat ze dat eerder op onze praktijk nog niet deden en dat was met 8 weken ongeveer en toen was der al een sterk kloppend hartje te zien.
 
Als je je bloeduitslag hebt zou ik 2-3 dagen na de eerste keer nog eens bloedprikken. Als het HCG stijgt is het hoogstwaarschijnlijk een BBZ en als het HCG daalt een miskraam. Sterkte! BBZ kan ook soms pas erg laat ontdekt worden helaas
 
Terug
Bovenaan