7 weken

Goedenmiddag allemaal,ik ben bijna 8 weken zwanger en lees dat sommige van jullie al een echo hebben gehad.Is dat i.v.m medische achtergronden of is dat normaal.Ik was namelijk van plan om volgende week de verloskundige pas te bellen,en dacht dat je met 12 weken pas de eerste echo kreeg.
 
Hoi,

Als je Bv een Mk gehad hebt of niet precies weet hoelang je zwanger bent.
of een risico zwangerschap BBM of bloedingen, kun je eerder een echo krijgen, maar meestal wordt 12 weken aangehouden, dan is er al een hoop te zien op de echo, bij ± 7 weken kan het voorkomen dat er nog niets of heel vaag iets te zien is en dan zou je zelfs onnnodig ongerust zijn.
 
Hoi,

Ik heb ook net de huisarts gebeld om te vertellen dat ik zwanger ben. Ik heb een miskraam gehad, maar toch krijg ik pas weer bij 12 weken een echo. Dus waarschijnlijk is dat wel zo'n beetje landelijk.

groetjes
 
Ik heb gisteren de verloskundige gebeld, ben nu 9 weken zwanger en ik mocht het ziekenhuis bellen voor een termijn echo. Vanmorgen het ziekenhuis gebeld en maandag heb ik al mijn eerste echo. Bij onze verloskundige is dat tegenwoordig standaard, mijn vriendin heeft namelijk ook een echo gehad bij 10 weken

gr Chrissie
 
Terug
Bovenaan