7 wkn zwanger en Mega HONGER

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik ben momenteel 7 wkn zwanger van ons 3e kindje en ik heb de hele tijd zo'n mega honger terwijl ik prima & gezond eet. Ik wordt er zelfs 's nachts wakker van!
Wie herkent dit en wat doen jullie ermee?

Groetjes, Eva

Ik heb dit in het begin ook gehad.

Ik at voor het slapen gaan nog wat en dan kon ik de nacht doorslapen.

Hoi Eva!

Herkenbaar bij m'n  eerste   zwangerschap. Ik at 3x p dag goede (gezonde maaltijden) ik werkte en at toen in een 4*hotel en toch nog honger! Bij de 2de had ik dit niet zo. (beide jongens) En nu heb ik met moeite t nodige binnenkunnenwerken...   In t begin was ik misselijk, dat is nu gelukkig over, maar echte eetlust... Ik ben nu 15w2d en ben nog nix aangekomen. Bij de eerste was ik 30kg aangekomen! Maar dat is er ook weer afgegaan. De tweede 22kg aangekomen, nix overdreven qua eten. We zullen zien hoe t nu gaat. Ik heb al een aardige buik!
groetjes,Priscilla

Dat hongergevoel komt waarschijnlijk doordat je bloedsuikerspiegel meer schommelt nu. Om dat te voorkomen moet je zo weinig mogelijk suiker en toegevoegde suikers eten, (dan gaat het om kristalsuiker, niet om natuurlijke vruchtensuikers), zoveel mogelijk voedsel met vezels, omdat je lijf daar lang mee bezig is om te verwerken, dus groente en fruit, maar ook volkoren producten, meergranen pasta's en zilvervliesrijst. Dan gaat je hongergevoel voor een groot deel wel weg, :)

Hoi,

Ik ben ook 7 weken zwanger en heb ook op rare tijden honger. Hebben we net ons avondeten gegeten, heb ik om 20.00uur weer honger en om 23.00 uur ook vaak weer. Ik probeer het dan maar te houden bij een crackertje ofzo. Ik heb laatst gelezen dat je misschien beter 6x kleine beetjes kan eten, dan 3x een grote maaltijd. Ook omdat ik nogal last heb van branderd maagzuur, komt me dit beter uit.
Ik wil niet te snel overgaan op de doodoener: 'Ik eet voor twee' dus probeer me een beetje in te houden als ik honger heb.
Succes met je zwangerschap!

Liefs Willeke  

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ben in ieder geval blij dat ik net de enige ben :).
ik ga jullie tips proberen en hopelijk gaat het dan wat beter!
Succes met   jullie zwangerschap.
Liefs, Eva

nou, da's voor mij ook heel herkenbaar. Normaal eet ik al veel tussendoortjes maar nu wil ik iedere 2 uur wel eten!
Heb eierkoeken en beschuit in huis gehaald...dat ik niet teveel lekkere ongezonde dingen ga eten.

Terug
Bovenaan