7e week toch erg onzeker...( beetje vies verhaal misschien) maar..alle info is welkom :)

.hallo allemaal..


ik word door mijn lichaam heel onzeker gemaakt..en t bevalt me eigenlijk niks

ik heb al 2 weken bloedverlies,

vanaf 5 april :S dit was gelukkig ook de dag dat ik naar de VK moest..dus kon toen vragen hoe of wat..

alles zag er redelijk goed uit..voor zover mogelijk zichtbaar was..toen was ik volgens echo 5 weken zwanger..leek er een goed en veel slijmvlies in mijn baarmoeder te zitten..en lag het "vruchtje" achterin mijn baarmoeder..er leek zelfs hartactie te zijn...maar omdat t nog zo klein was..was dat niet met zekerheid te zeggen...

VK zei ..zolang t niet veel is, je geen extreme kramp in je buik heb, en t niet rood is...is er eigenlijk niks aan de hand, sommige vrouwen hebben dat 9mnd lang :O en toevallig een collega van mij vertelde dat ook..dat ze dat de 1e 3/4 maanden had..maar toch

t is dus 5 april ( donderdag) begonnen tot de dag erna..toen was t over...(vrijdags)
daarna is t de maandag weer begonnen, en toen was t afgelopen zondag weer ff over, en toen s'avonds weer begonnen..

t is dus niet rood, t is niet heel veel, soms wat meer,maar over t algemeen niet heel veel, soms met "vlokken" soms niet, en k heb geen pijn in mijn buik,
ik heb inlegkruisjes in, en hier komt niet heel veel "bloed" op..als ik heb geplast , dan komt eigenlijk t "meeste" eruit, en als ik "afveeg"

maar ondanks wat de verloskundige zegt..ben ik toch wel een beetje bang voor een miskraam...

en dan kan ik wel de verloskundige bellen, maar die kan ook niks doen, ja oke, wel een echo maken, maar die heb ik volgende week evengoed, en dan heeft mijn vriend spreciaal daarvoor vrij gekregen van zijn werk, en als ik bijv wel eerder mag komen, en alles is wel goed, dan ben ik in mijn 1tje als ik t hartje "echt" zie kloppen, en dit wil ik eigenlijk samen voor de 1e keer met mijn vriend mee maken...want dat is ook waarom hij heeft vrij gevraagd en gekregen..

en tja..als ik van de VK uit moet gaan..moet ik me er dus niet druk om maken..dat is makkelijker gezegd dan gedaan..maar hoe raar en vervelend het ook klinkt...als er een miskraam aan komt...dan komt ie toch..hoe naar t ook is...maar VK kan dat ook niet tegen houden..

voor de rest heb ik eigenlijk weinig kwaaltjes...maar dat is al vanaf t begin..dus opzich maak ik me daar niet heeeeeeel druk over...adertjes op m'n borsten komen nu ook "boven" te liggen, borsten doen nog wel pijn, kramp in mijn onderbuik wat ik altijd al had, heb ik ook nog steeds...buien door hormonen heb ik ook gewoon..

manamnaman...wat een langdradig verhaal, sorry hoor,, ook hormonen misschien??? haha..

zouden jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen geven misschien? door bijv dames..hoe vervelend ook...die ook MK hebben gehad, en hoe dat ging en voelde?? sorry als ik nare herinneringen omhoog haal dan..

kus hilmar
.
 
Ik ben voor de 5e keer zwanger en heb 3 miskramen gehad. 2 miskramen gingen gepaard met veel bloedverlies en buikkramp. 1 was een missed abortion. Dus niks te merken en het was gestopt met ontwikkelen. Bij zowel de oudste en deze zwangerschap heb ik in het begin veel bloedverlies gehad. Ook helder rood bloed. Maar deze zijn wel gewoon goed gegaan. Het is lastig om te zeggen wanneer het mis gaat. Helaas kun je niet anders dan afwachten nu.
 
Ik heb vorig jaar oktober een missed abortion gehad. Ik ging voor de termijn echo en toen bleek het al 2 weken niet meer te leven. Heb toen zelf niks gevoeld, was wel heel erg misselijk en kon niks binnen houden alles was eigenlijk heel erg qua kwaaltjes.
Wat jij nu hebt herken ik niet ik ben nu wel weer bijna 20 weken zwanger en heb weel heel veel afscheiding maar dat is wit. Misschien is je baarmoedermond wel heel erg doorbloed en knapt erdoor de kleinste druk (plassen, ontlasting, hoesten, niezen enz) een adertje waardoor je dit hebt. Als je het kan volhouden om tot volgende week te wachten zou ik dat doen, want inderdaad ze kunnen een miskraam toch niet tegenhouden. Heel veel succes en sterkte met afwachten.
 
Klinkt een beetje als mijn verhaal. Ik heb de eerste vier maanden en nu soms nog steeds bloedverlies gehad. Ik bennu 32 weken zwanger. Bij mij was de oorzaak dat de placenta onderlag. Dit zorgde voor wrijving en zo verloor ik steeds bruin en soms ook helder rood bloed. De ene dag had ik er last van dan een paar dagen niet dan een aantal dagen weer wel, en zo is het doorgegaan tot week 17 en toen werd het steeds minder. Maar een paar weken geleden toch weer bloedverlies gehad. Ze zeggen nu het zal wel bij je zwangerschap horen. Bij de tien weken echo konden ze pas zien waar de placenta lag.

Groetjes Miranda
 
Hoi

Zekker raar verhaal ik had ook zo iets in dec was zwanger maar had bloed verlies veel weinig niks supper veel zag het ook in je gezicht had wel een beetje krampen moets vaak plassen wert ook helemaal gek van de wc en van het af vegen de vk zei nee joh komt goed maar toen in eens BAM supper veel pijn naar zieken huis en ja hoor zat ver x bwz (buitenwaardsezwangerschap) dus als ik jou was zal ik maar de dokter in lichten en blijf er op hamer meid heel veel suc6en ik hoop niet dat laatse knuff Marie
 
Ik heb geen miskraam gehad, maar herken me wel in je verhaal. Ben nu 26 weken zwanger en rond week 8 heb ik precies hetzelfde gehad en dit hield zo’n twee weken aan. Het eerste wat je denkt is inderdaad ‘dit is niet goed’. Maar het schijnt toch veel voor te komen en laat innestelingsbloed te zijn.

Ik had elke keer bij het afvegen een klein beetje bruin slijmerig bloed. Dit hield twee dagen aan, stopte weer en begon een dag of drie later weer. Uiteindelijk is het rond 12 weken gestopt. Ik heb trouwens tussendoor ook nog een grote bloeding gehad, wat uiteindelijk een gesprongen adertje aan de buitenkant van de baarmoeder bleek te zijn. Hierna had ik ook nog een tijdje bruinig bloed.

Zoals ik heb begrepen van de vk is het bruinige bloed heel normaal in het begin van de zwangerschap. Soms houdt het zelfs de hele zwangerschap aan. Maar als je twijfelt zou ik gewoon bellen voor een extra echo. Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Stelt je toch gerust
 
Hoi Hilmar,

Ik ben inmiddels aanstaande zaterdag uitgerekend, maar zag jouw bericht staan en dacht zal even reageren.

Ik heb tm week 15 bloedingen gehad. Dit is ook vanaf week 5 a 6 begonnen. Twee keer dacht ik een miskraam te hebben maar het waren allemaal stolsels.

Bij mij was de baarmoedermond overgevoelig. Ik heb uiteindelijk ook geen gemeenschap mogen hebben tot week 15.

Gr melissa
 
eej

ook ik herken dit verhaal, heb van week 5 tot week 15 bloedverlies gehad, ook helder rood, inmiddels bijna 23 weken zwanger en ons klein drukte makertje doet het prima.
 
Terug
Bovenaan