7ling geboren

dit las ik net op www.nu.nl

Libische vrouw baart zevenling

Uitgegeven: 24 augustus 2004 07:27

AMMAN - Een Libische vrouw heeft een zevenling gebaard. Het gaat om vijf jongens en twee meisjes.

Ze beviel in een Jordaans ziekenhuis. Het is de eerste zevenling in Jordanië, aldus een arts van het ziekenhuis maandag tegen het officiële persbureau Petra. Volgens hem verkeren moeder en kinderen in goede gezondheid. De zuigelingen worden beademd.


De baby's wegen tussen de 750 gram en 1,1 kilo. De moeder beviel na een zwangerschap van 27 weken. Ze had in Egypte een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaan.

In juni baarde een Palestijnse zeven kinderen, maar alle baby's stierven binnen enkele dagen.

ik vind t best wel zielig voor die kindjes ik snap heus wel dat waneer je geen kinderen kan krijgen je voor de medische route wil gaan maar toch die kindjes wegen nog minder dan n pak suiker begrijp me niet verkeerd hoor ik vind t voor die moeder mooi dat ze toch kinderen heeft kunnen krijgen maar 7????? vind ik beetje TE
 
Ik vind 7 toch ook wel erg veel! Inderdaad mooi dat ze toch nog kindjes krijgt, maar 7? En dan 7 ineens? Wat een risico moet dat zijn voor de moeder, en de kindjes ook natuurlijk! Ik vrees dan ook dat moest mij zoiets overkomen dat ik er toch een aantal liet weghalen (benieuwd naar jullie reacties). Niet dat ik voor abortus ben, maar toch, 7 kindjes zou ik nooit kunnen geven wat ze nodig hebben, en om ze dan allemaal te verliezen, dat zou ik ook niet zien zitten...
 
ben het er mee eens,7 is gewoon echt te gek,maar kan me ook best voor stellen dat als je zo graag wilt en je bent dan eindelijk zwanger,het heeel moeilijk is afscheid te nemen van een paar babytjes,ook al zijn het er 7.Ik zou ook zeggen,laat er een paar weg halen,en ga voor twee of drie...maar ja,wat doe je als je er echt in zit en het wilde eerst maar niet lukken???

 
Volgens hem verkeren moeder en kinderen in goede gezondheid. De zuigelingen worden beademd.
De baby's wegen tussen de 750 gram en 1,1 kilo. De moeder beviel na een zwangerschap van 27 weken.

en de kindjes verkeren in goede gezondheid? Kan het me niet voorstellen!! Een kindje is volgens de boeken levensvatbaar bij 28 weken. Denk dat ze blij mag zijn als 1 het overleeft.
 
Volgens mij verkeert een kindje dat wordt beademt per definitie niet in goede gezondheid!

Persoonlijk lijkt dit me een enorme mislukking van de vruchtbaarheidsbehandeling! Waarschijnlijk is ze ofwel overgestimuleerd (teveel eisprongen gehad) ofwel hebben ze heel veel eitjes teruggeplaatst (bij IVF/ICSI). Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat het de bedoeling van zo'n behandeling is om een 7-ling te creeëren, wat een enorm risico voor moeder en kinderen!

Ben benieuwd hoe het afloopt, maar daar zal nu.nl wel geen melding meer van maken...

N.
 
28 weken is een tijdslimiet dat al lang achterhaald is. Tegenwoordig is bij een geboorte bij 24 weken de overlevingskans 50 %. Dus de kans dat er een aantal overleven is behoorlijk!

Daarnaast... tis veel 7, kan me de reacties voorstellen, maar als je door behandelingen zoveel vruchtjes hebt en ze toch 27 weken hebt gedragen is dat lang! En dan nog allemaal in leven.. Das bijzonder.

Aaltje
 
Terug
Bovenaan