7maand en voedingsschema

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, mijn zoontje is bijna 7maand en drinkt sinds een week heel weinig om 20 uur dan krijgt hij zijn laaste fles. Ik heb al van alles geprobeerd eerder later maakt niks uit, meer als 20cc wil hij niet. Vervolgens slaapt hij prima gisteren heeft hij zelfs helemaal geen fles gehad. Op het CB vond de arts toen hij 6maand was dat hij die fles van 20uur echt moest hebben was erg belangrijk. Maar ik kan hem moeilijk dwingen en blijkbaar zal hij het wel niet nodig hebben, denk ik. Mijn schema is nou als volgt:

7.15     Fles  200cc
10.00  Fruithapje
12.00 Fles 200cc
16.00 Fles  200cc
18.00 Warm hapje+toetje
Tussendoor krijgt hij nog diksap.  Maar hij is een slechte drinker drinkt nooit de 200cc helemaal op.

Zijn er mensen  met hetzelfde probleem?

Groetjes Cecile  
 
hoi cecile!

onze dochter joëlle is over 2 weken 8 maanden oud en dit is haar schema:

7u : pap gemaakt van 200 cc flesvoeidng met bambix groeipap.
10u : fruithapje.
11.30 u: 1 bruine boterham met boter en smeerbaar beleg en 200 cc flesvoeding.
14 u: fruithapje of rijstewafeltje of sopestengeltje met ranja met water.
16.30 u : groentenpotje.
19 u: 200 cc flesvoeding met rijstebloem.

dit eet onze mop allemaal op en is vaak nog een tikkie boos dat het op is....

groetjes en succes sabina!
 
Hoi cecile,

Thomas is nu 8 maanden. en zijn schema is als volgt:

8 uur 250 cc fles met bambix
10 uur fruit hapje
12 uur snee brood met smeerkaas o.i.d. en 250 cc fles ( gaat niet altijd op)
15 uur sap met rijstewafel of kinderkoekje. soms een stuk appel of zo.
17 uur groentepotje en danoontje en sap
20.30 uur 250cc fles

de tijden kunnen wat wisselen, en nu met het warme weer krijgt hij meer water of sap aangeboden. en eet hij soms de warme hap niet en krijgt dan fruit.
Op het bureau zeiden ze me dat hij al lang de laatste fles om 19 uur moest hebben. maar dan krijgt hij het nog niet weg. maar de laatste fles word nu vanzelf steeds wat vroeger en dat geeft hij zelf aan.

Meestal gaat alles op wat je thomas voor zet. maar soms heeft hij dagen dan is het minder. hij krijgt op zich best veel, ook als ik het vergelijk met andere kinderen. maar blijkbaar heeft hij het nodig anders ging het niet op.
en als hij dan eens wat minder eet maken we ons er ook niet echt druk om. wel kijken we of er een reden voor is ( ziek of zo) maar wij eten ook niet iedere dag hetzelfde

groetjes desiree
 
Hoi Cecile,

Jouw kleintje krijgt in principe dus nog 4 flessen met die van 20:00 uur meegerekend.
Kan je niet de fles van 16:00 laten vervallen, dan wil hij misschien wel de fles van 20:00.
Ik zit al een hele tijd op 3 flessen, mijn zoontje is volgende week 8 maanden.
Ik ken het probleem van niet willen drinken. Zelfs 3 flessen drinkt hij niet op. Diksap wil hij ook niet, word er af en toe helemaal gek van. Zeker met dit weer wil ik dat hij genoeg drinkt. Eten doet hij gelukkig wel goed.

Mijn schema:

07:00 - 08:00 fles 200 ml opvolgmelk met paar scheppen bambix pap. Deze fles wil hij meestal helemaaal niet.
10:00-10:30     Potje fruit
12:00   Boterham met boter en jam, smeerworst of smeerkaas.
12:30   Fles 200 ml opvolgmelk Als hij deze niet wil dan geef ik m de fles na zijn slaapje.
15:00   Soms een koekje.
18:00   Potje groente + danoontje
21:00   200 ml opvolgmelk

Geef hem een flesje diksap tussendoor en aan het einde van de dag heeft hij vaak maar een paar slokken op.

Geef hem af en toe wel water of gewone melk uit een gewone beker. Daar neemt hij dan wel een paar slokken van. Heb gelezen dat ze best een beetje gewone melk mogen als het maar niet een fles vervangt.

Succes.

Gr. Kim
 
Hoi allemaal,

Heb inmiddels geleerd dat je je er niet te druk om moet maken. Als ze maar drinken. En een danoontje telt ook mee, evenals wat yoghurt en de melk die je gebruikt om een boterham in te dopen. Mijn dochtertje, inmiddels 7,5 maanden en altijd al een slechte eter. Haar schema is als volgt:

8.00 boterham en 100 cc melk
10.30 fruit en paar slokjes water of thee
12.00 boterham en 100 cc melk
15.00 fruit of yoghurt en circa 100 cc water of soms diksap
17.30 warm eten en kwark
18.30 100 cc melk

Daarna gaat ze naar bed en beginnen we de volgende dag weer met een schone lei. Ook als ze iets niet eet of niet wil, dan niet. We gaan niet allerlei andere dingen aanbieden of de strijd aan om wat binnen te krijgen. Ze geven het zelf echt wel aan.
Zoveel melk hebben ze niet meer nodig als je ze in de plaats andere producten geeft.
Succes Wendy
 
Terug
Bovenaan