7mnd en geen bijvoeding willen eten!

Wie heeft er goede tips voor ons? Onze dochter is 7 maanden oud en weigert al 3 maanden groente en fruit om te eten. Ze doet haar mondje gewoon niet open! Als je per ongeluk een lepeltje in krijgt loopt het zo weer uit haar mondje, ook als we met onze vingers een beetje op haar lipjes of in haar mond doen komt er weer veel terug. Een papfles vindt ze ook geen goed idee, ze Drinkt nu dus nog alleen ong 900 cc melk per dag.
 
Misschien weet ze niet hoe ze de mond/tong/slik beweging moet maken? Eet ze wel brood of een koekje ofzo?Ik zou anders het even bij het CB neergeleggen, misschien is je dochter motorisch nog niet zover of is er iets anders aan de hand. Ik las ergens bij een topic dat een baby naar logopodie ging ivm slikken/eten.

( 900 cc melkvoeding is ook wel veel , 500 cc pd is voldoende, misschien zit ze ook gewoon vol. Misschien dat ze meer zin krijgt in vastvoedsel als ze minder voldaan is door de fles.)

Succes.
 
Misschien idd iets met de slik/mond beweging?! Kun je idd eens informeren bij het cb.

Ik weet ook niet vanaf wanneer ze echt bijvoeding moeten hebben, maar 500cc melk per dag is voldoende. Dit hebben ze ook tegen ons gezegd. Misschien zit ze idd te vol van alle melk en wil ze niks meer.

Doe je al pap in de fles? Dit is wat dikker, harder werken met drinken... kan misschien helpen voor de spieren/mond beweging?!

Succes ermee!
 
heb je er al geprobeerde met de replay methode... dat is stukjes eten maar dan doen ze het zelf...
geef er bijvoorbeeld een banana (ik laat zelf altijd in de midden een stuk schel er om heen... is iets makelijker vast houden) en dan stopen ze het zelf in hun mond... net als alles speeltjes en zo... in de beging werken ze nog veel naar buiten maar uit eindelijk leren ze wel eten.. is wel een rommel na elke maaltijd.. maar misschien dat na wat proberen ze toch wat binnen krijgt zo... en zo blijft het denk ik leuk... kan me namelijk voorstellen dat het nu een soort gedwongen sweer kan gaan worden en ik weet niet of dat goed is!!!
succes
 
Bedankt voor jullie tips, bij cb geweest en nog een maand proberen daarna naar pre-logopedie....ik denk dat ze dat begrepen heeft want nu eet mevrouw fruit van de lepel... Een broodkorstje vindt ze ook heerlijk.
We gaan nu ook weer pap en groente proberen. Hopelijk slaap te ze dan straks ook weer door.
 
hahaha... dreigen werk wondern :p:p hier ook al een paar keer... dat op de een of ander manier om dat we tegen een enader oplossinga aan zaten dat die op eens dee wat we wilde..!!!

wel heel fijne om te horen... misschien niet te snel opbouwen.. en gewoon eerst genieten van wat ze nu al doet....
 
Terug
Bovenaan