7weken.. enorm beroerd

<p>Dag dames</p><p>Ik weet dat ik niet mag klagen en alle kwalen voor lief moet nemen. Maar het word met de dag erger. Ik voel me net alsof ik zware griep heb. Duizelig, zwak op de benen, heel misselijk en ontzettend moe. Eigenlijk wil ik me bed niet uit en na 5min staan weer zitten. Nu neemt dit als het goed is met 12weken af maar jeetje. Dat zijn nog 5weken!!!! Ik werk in de zware zorg en moet dus de hele dag lopen en staan. Ik weet gewoon echt niet hoe de dagen door te komen. Zijn er nog meer mensen die zich zo beroerd voelen en hebben mensen tips?</p>

Je mag bést een keer klagen ;)! Zelf ben ik gelukkig niet zo misselijk geweest. Misschien dat het helpt om af en toe een beetje cola te drinken? Of savonds lekker op de bank met een warme kruik en een kopje thee.
Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen ;)!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben morgen 16 weken zwanger en nog steeds geef ik elke dag over. Ik heb weinig energie, hartkloppingen en ben ontzettend moe. Ik werk niet en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu ook niet zou kunnen.
Ik heb helaas geen tips. Sommige vrouwen hebben met 8 weken nergens last meer van en anderen zijn hun hele zwangerschap ziek.
Weet in ieder geval dat je niet de enige bent.
Veel succes met alles.

Hoi!  
Ik snap je goed hoor, ik werd er ook gek van ! Bij mij begon het met 6,5 week en pas bij 15 weken werd ik langzaam de oude. Ik was ook beroerd, ben 2 weken goed ziek geweest en daarna was het te doen. Ik spuugde voor en na werk :p als ik er nu op terug kijk denk ik, hoe heb ik dit volgehouden? Ik heb het zelf met 7.5 week bekend gemaakt op t werk omdat ik zo ziek was. Nu 18+2 en moet nog snel kokhalzen van dingen maar ben wel weer redelijk de oude! Energie komt langzaam terug en bij mij begint nu mijn bekken ?.  Ik vind het allemaal heel mooi en ben super dankbaar ervoor maar al die kwalen belemmeren je gewoon in het functioneren!  Ik heb 1 ding geleerd is denk nu vooral aan jezelf en die kleine en wat andere vinden moet je schijt aan hebben!  Bij mij hielp overigens die kutste weken, vanille vla, cola en naturel chips ??. Oh en veel slapen..

succes! En komt goed!!!

Je mag best klagen hoor. Ik beb zelf ook flink ziek geweest het 1e trimester. Zelfs emesafene van de huisarts hielp niet. Ik heb er flink doorheen gezeten en kon totaal niet genieten. Ik heb me ziek moeten melden op het werk en het rond 8 weken aan iedereen al verteld. Zo begreep iedereen het en kon ik ook makkelijker hulp vragen. 
Verdere tips: eet waar je zin in hebt. Gezond eten komt later wel weer. Geef je over aan je zieke gevoel als je echt niet anders kunt. Pak je rust en onthou dat het echt goedkomt! 

Vreselijk herkenbaar! Ik ben enorm ziek geweest tot 15 weken.. In de link vind je een blog die ik schreef over misselijkheid. Daar staan dingen in die mij enorm hebben geholpen, misschien helpt jou dat ook. X
https://meermetmama.nl/blog/zwangerschapsmisselijkheid-wat-doe-je-er-tegen/

Wat heftig! 
Bij mij was het ook heel heftig, gember capsules hebben mij echt geholpen. Daarnaast eet ik als ik misselijk ben (al is dat soms echt lastig) maar het helpt. Al is het maar een druif/pruim oid. Rust houden en naast foliumzuur heb ik een multivitamine voor (aanstaande) mama’s waardoor ik ook alle vitamine goed binnen krijg. 
Succes! 

Wat een fijne reacties. Dank allemaal. Ben in ieder geval niet alleen dat stelt gerust. Want je weet dat deze symphomen voorkomen waar je weet niet tot welke gradatie normaal is. 

Terug
Bovenaan