8.5 maand en nog een voorkeurshouding Wie heeft dit nog meer met haar kindje?

A

Anoniem

Guest
Mijn dochtertje is nu 8,5 maand en heeft nog steeds een voorkeurshouding
Ik ga ook met haar naar fysio en krijg dan oefeningen mee naar huis
Ook is haar hoofdje van achter afgeplat(door die voorkeurshouding)
Ik ben benieuwd of er nog meer moeders zijn dit dit met hun kindje hebben en wat jullie hier tegen doen

Groetjes mij

hoi meis, mijn zoontje  heeft dit ook gehad. we zijn toen hij 3 maanden was met hem naar een osteopaat gegaan en die zij dat er een nek zenuw klem zat. hij heeft mnkleine 3 keer behandeld en darna is het alleen maar beter gegaan. nu doet hij alles met beide kanten. zn hoofdje was ook erg afgeplat maar dat is nu voor een groot gedeelte bij getrokken. Ik zou zeggen probeer is een osteopaat.

groetjes Irina

oh da's vervelend zeg. Onze zoon (bijna 20 maanden) had wel een voorkeurshouding, wij hebben hem toen consequent als hij sliep met zijn hoofd de andere kant opgelegd. We warene r gelukkig vroeg bij en meneer draaide zich al vlot om en vanaf dat moment sliep hij op zijn buik, en was niet meer te houden. En ook onze kleine meid (7,5 maand) had (en nog) maar een voorkeurshouding en dat is op haar buik.

Succes met je zoon.

miep

Hoi!

Tom heeft dit ook gehad, op het cb geweest, en bij de kinderarts...
Ze kwamen met de tips om hem bijv. tv te laten kijken, zodat hij dwars voor de tv ligt en dat hij dan tv gaat kijken en zich andersom moet draaien met zijn hoofdje.

Of hem afleiden met speeltjes zo dat hij zijn hoofdje alsnog draaide..
Maar dat hielp bij ons allemaal niets.

Zijn hoofd was iets plat... elke keer als hij sliep, draaide ik zijn hoofdje gewoon zelf voorzichtig.. en dat ging goed.

Zo zijn wij 'er af' gekomen.

Nens

Hallo
Wij hebben een dochter van 10mnd met nog steeds een voorkeurshouding ze heeft inmiddels een redressiehelmpje omdat ze aan de zijkant helemaal afgeplat is en dat draag ze nu 4 mnd en zo moet het na enige tijd weer goed komen

Hallo,
Demi had ook een voorkeurshouding naar rechts. Het hhofd begon iets af te plattten. Wij hebben ook alles vanaf de linkerkant gedaan zodat ze naar de andere kant moest kijken. Het hoofdje zelf draaien in haar slaap ging niet. Of ze werd wakker of draaide zelf weer terug voordat ik de kamer uit was.
Wij zijn naar een osteopaat gegaan en heeft nekje en hoofd behandeld.
PERFECT !
Nu is ze 8,5 maand en het hoofdje trekt goed bij en bij het CB zeiden ze dat wanneer ze ongeveer 2 jaar is is alles weer normaal. PFFFF
Hun hebben het niet zo op Osteopaten maar wij hebben er veel aan gehad.

Groetjes Mo

Terug
Bovenaan