8.5 maanden; 1 of 2 slaapjes

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter van 8.5 maanden zat op 2 slaapjes per dag. Wisselend maar meestal 1.5 uur in de ochtend en drie kwartier in de middag. De laatste twee weken lukt het middagslaapje bijna niet. Ze ligt soms wel bijna een uur op bed, maar is dan aan het mopperen of babbelen. Soms aan het huilen, dus gaat ze er maar weer uit. De ene keer is dan om zes uur 's avonds echt stuk en de andere keer redt ze het evengoed tot 7 uur. Het ochtend slaapje is rond tien uur half elf. Dus dan is het van half twaalf af erg lang tot 7 uur. Moet ik dan het ochtendslaapje proberen te verlaten, ookal is ze moe?
Hoe doen jullie dit?

Hoi, hier hetzelfde probleem! MIjn zoon nu 11 maanden heeft eigenlijk maar 1 slaap op een dag nodig. Ik probeer hem niet voor 11 uur 's ochtends op bed te leggen, het liefst pas na de boterham in de middag maar als we de hele ochtend thuis zijn, red hij dat niet. Dan slaapt hij tot ongeveer 13.30u en is dan wakker tot 19u. Leggen wij hem eerder op bed in de ochtend dan is hij in de middag ook niet te genieten en gaat zeker ook niet slapen. OP het KDV zeiden ze dat er twee schema's vaak zijn:

Slapen van 10-11.30 en dan van 15-16u
Of van 12.30-15.00u

Die van ons houdt zich aan geen van beide, maar wellicht zou je het eerste schema kunne proberen, dus in de middag niet te vroeg op bed leggen maar dan rond 15.30u oid.

Wij moeten het gewoon rekken in de ochtend dan gaat het goed.
Gr
Sandra

Hoi,
ik had precies hetzelfde met mijn dochter. 's Nachts slapen ging wel goed maar overdag niet. Ik mocht blij zijn als ze 2x een half uur tot een uur sliep. Nu sinds een week (ze is bijna 9 maanden nu) slaapt ze eindelijk wat langer door overdag, 2 slaapjes van dik 2 uur, vind ik wel lekker hoor kan ik ook weer eens iets voor mezelf doen als zij slaapt!
Maargoed ik heb dus niet echt tips, het is misschien een sprongetje die schijnen ze rond 8,5 maand te hebben, dus veel succes,
groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan