8 april Mirjam geboren!

Ook van mij even een snelle update: woensdag om 12:19 is onze dochter Mirjam geboren, een mooie meid van 4230 gram!
's Nachts om half een begonnen de weeën, eerst heel lichte (ik heb tussendoor zelfs nog kunnen slapen!), later toch een klein beetje sterkere, dus zijn we rond achten 's ochtends naar het ziekenhuis gegaan om te kijken of het alleen maar oefenweeën waren of dat het echt was begonnen. In de auto onderweg hielden de weeën weer op en ook bij de eerste controles en papierwerk in het ziekenhuis leek het net of ik helemaal voor niks was gekomen. Tot mijn opluchting had ik toch al vier cm ontsluiting, dus mocht ik blijven. En even later kwamen de weeën ook weer volop in gang.
Om elf uur zijn de vliezen gebroken en ruim een half uur later vroeg ik om een inwendig onderzoek om te kijken of ik al mocht persen, want ik hield het niet meer! De verloskundige aarzelde, zei dat ik vast nog maar 6/7cm ontsluiting zou hebben en dat ik nog moest volhouden. Maar na de volgende wee heb ik toch maar meer druk op haar uitgeoefend en toen de dokter erbij kwam bleek dat ze maar amper tijd hadden om de laatste dingen voor te bereiden, want ik was er helemaal klaar voor! Het stomme was, dat toen ik eindelijk mocht en diep ademhaalde om te gaan persen, de volgende wee weer even op zich liet wachten...
Nou en toen was ze er!!! Ik heb haar direct bij me gekregen, en huilde tranen met tuiten van blijdschap :) Weer zo'n prachtig wondertje!
Hier (Tsjechië) is het de gewoonte minimaal 72 uur in het ziekenhuis te blijven, dus ik ben nu net een paar uur thuis. Nog een beetje wazig en moe, maar omdat ik geen hechtingen heb (!) voel ik me verder prima. Niet te vergelijken met de bevalling van Ester, toen ik erg ben uitgescheurd en na een week nog amper kon zitten...

Voor alle anderen die intussen zijn bevallen: van harte gefeliciteerd!!!
En voor wie nog moet: zet 'm op met de laatste loodjes, ik kan me voorstellen dat het wachten steeds vervelender wordt, maar nog even en dan mogen jullie ook!
Een andere keer lees ik wel weer (een beetje) bij, nu eerst maar weer even gaan liggen, zolang allebei mijn meiden nog slapen...

Groetjes!
Mama van Ester en Mirjam

Terug
Bovenaan