8 lange maanden!

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik snap er helemaal niks meer van. Ik ben al sinds februari gestopt met de pil. Ik ben pas 11 juni weer voor de eerste keer ongesteld geworden. Het was niet veel, het duurde maar 4 dagen, terwijl ik voordat ik aan de pil zat vaak een week te lijden had. de tweede keer dat ik ongesteld werd was 15 augustus en duurde maar 2 dagen. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld (en niet zwanger).
Kan het zijn dat er af en toe weer meer dagen tusssen zit?? Ik ben zo bang dat dit allemaal een slecht teken is, dat er dus iets niet goed is met mij, omdat het lijkt of het gewoon is opgehouden. Ik ben pas 23 dus ik kan niet in de overgang zijn.
Ik ben nog niet naar de dokter geweest omdat ik eigelijk niet echt durf. Ik ben veel te bang dat ik slecht nieuws te horen krijg.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt? Of is dit misschien een teken dat ik geen eisprong heb?

Ik hoop snel iets te horen.

kus Floor

Hoi Floor,

Nadat je met de pil gestopt bent, kan het een tijdje duren eer je cyclus weer op gang is. Maar voor advies kun je toch echt het beste naar de huisarts. Door een echo en bloedafname e.d. kunnen ze zien of je hormoonspiegels goed zijn.
Nu heb je w.s. 2 keer een eisprong gehad.

gr
Jackje
(ik ben sinds nov 03 2 keer ongesteld geweest en blijk pco te hebben, maar ook dan zijn er mogelijkheden om toch zwanger te worden)

maar probeer je niet te ongerust te maken, door stress kan je menstruatie ook uitblijven.

Hoi Jackie,

bedankt voor je snelle reactie. Misschien dat het ook wel slimmer is om een afspraak te maken met de huisarts, maar daar moet ik nog even moed voor verzamelen.

kus Floortje,
ps: Wat is eigelijk pco?

Hoi Floor,

Bij pco heb je heel veel eitjes, maar komen ze niet of niet vaak tot rijping. Je hebt dan of geen of een onregelmatige eisprong. zie www.freya.nl
Maar maak je van tevoren niet te druk, want dat ik dit heb wil niet zeggen dat jij het ook hebt.
Hopelijk moet jouw cyclus gewoon nog op gang komen.

Via bobbetie@hotmail.com kun je me mailen of met me msn'en als je zin hebt

Ik ben trouwens ook 23 en dus bijna een jaar bezig.

gr
Jackje

hoi
ik zit ook met hetzelfde probleem hoor.
ik be ook sinds ik ben gestopt met de pil 4 mnd niet meer ongesteld geweest.
als ik jouw was ging ik toch ff naar de huisarts, hij kan je doorsturen naar de gyn.
en er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn hoor, bij mij viel het ook allemaal mee.
heel veel sterkte ermee!

hoi ik heb dat probleem dan niet,maar het kan inderdaad even duren,de ene lichaam heeft meer tijd nodig als het andere,dat wil echt niet zeggen dat je geen eisprong hebt,de ha kan je bijv opwekkende medicijnen geven om de menstruatie op te wekken,veel sucses gr manuela

Terug
Bovenaan