8 maand niet inslaap komen

Dag moeders,

Mijn zoon is altijd al een slechte slaper geweest maar deze week is het echt drama. Hij komt niet meer uit zichzelf in slaap en valt alleen in slaap op mijn arm. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar ik snap er niks meer van.

Herkent iemand dit en heeft die de tip?

Slaperige moeder,
 
Ja hoor bij ons is dit ook gebeurd. Ik denk dat dit een sprong is. Mijn zoon sliep ochtend en middag niet dus liet ik hem in zijn eetstoel slapen waar je ook kan inliggen anders sliep hij niet in zijn bed nu is hij 10 maanden oud en nu slaapt hij wel gewoon in zijn bed.
 
Ja het hele eerste jaar is gerommel met slaapjes, als je het mij vraagt ;)

Rond 8 maanden gaan ze ook over op 2 dutjes per dag, doe je dat al? Van 9.00-11.00 ongeveer en van 14.00-15.30. Dan de nacht vanaf 19.30. Op deze leeftijd ging ik het 2-3-4 ritme toepassen. Dus in de ochtend na 2 uur slapen (6.30 wakker, rond 8.30/9.00 weer naar bed), dan na dat slaapje 3 uur wakker en tussen het laatste slaapje en de avond 4 uur wakker.

Ze worden groter, kunnen ineens met gemak zo'n 3 uur of langer wakker zijn. Krijgen last van verlatingsangst, gaan rollen en staan in bed, en de warmte werkt nu ook niet mee.

En ja, in periodes sliepen ze hier ook alleen op de arm of in het grote bed of in de kinderwagen. Als ze op de arm in slaap vielen, legde ik ze daarna wel over in hun eigen bed of in het grote bed, ingebouwd met kussens.

Het komt echt weer een keer goed, totdat je in de volgende fase belandt ;) De jongste is hier nu 22 maanden en nog steeds zijn er avonden dat het slapen drama is... en soms snap je gewoon echt niet waarom!
 
Als hij eenmaal in slaap valt op de arm, leg ik hem ook gelijk in zijn bed en dan slaapt hij lekker verder.

07.00 start bij ons de dag en rond 09.00 leg ik hem in bed maar het is gelijk speen weggooien of draaien en niet terug kunnen draaien. Soms ben ik meer dan 1 uur bezig en dan haal ik hem er maar uit maar dan is die zo vervelend van vermoeidheid.

2 dutjes ben ik mee begonnen maar omdat hij elke keer zo laat in slaap valt, mist hij slaap waardoor het in de avond helemaal gezellig is.?
 
Onze zoon slaapt nergens behalve in zijn eigen bed. De kinderwagen is veelste interessant en in ons bed blijft hij maar spelen met de dekens/neuzen/armen.
 
Terug
Bovenaan