8 maanden & slapen

<p>Even een topic om te vragen hoe het er bij jullie uitziet kwa slaapjes .. mijn meisje is nu 8 maanden en slaapt nog altijd niet door .. en dan bedoel ik : ze komt bijna ieder uur a 2 uur en word alleen rustig als ze borstvoeding . krijgt  dit gaat nu al een hele tijd zo ..en hou mezelf dan maar steeds voor dat ze het nodig heeft .. voor wat voor reden dan ook.. maar vermoeiend is het wel .. ze heeft overdag 2 of soms 3 slaapjes , uurtje per keer.. langer lukt niet.  Maar ben toch benieuwd hoe het de mede mama’s hier afgaat ? Of misschien heeft iemand een  tip .. laten huilen is voor mij in ieder geval niet weggelegd ?</p>

Het lijkt erop dat je dochter alleen in slaap kan vallen als ze aan de borst drinkt, een slaapassociatie dus? Want als ik het zo lees heeft ze moeite om meerdere slaapcycli aan elkaar te knopen, oftewel ze heeft moeite met zelfstandig in slaap vallen. dit kun je doorbreken met behulp van slaaptraining, moet je even googelen want er zijn verschillende. Zo kan ze leren om zelfstandig weer in slaap te vallen. 
hoe gaat het eten en drinken overdag? Want als dat goed gaat heeft ze in principe geen voeding meer nodig snachts en is dit dus gewenning. 
overigens is een nachtvoeding op deze leeftijd nog wel normaal hoor, maar elke 2 uur is wel vaak. Ik kan me voorstellen dat het erg vermoeiend voor je is!
succes!

Mijn meisje van 4 maanden kan op een muziekje in slaap vallen. We noemen dat ding "het schaapje". Het gaat af wanneer ze gaaf huilen en het gaat ook weer uit ideaal ding !! Een klein beetje duur maar we zijn er erg blij mee dat ze zo in slaap kan vallen met der speentje:) 

En white noise? 
verder ben ik het eens met de slaapassociatie. Ik snapte toen mijn zoontje net geboren was echt vrij weinig van die ritme's, associatief, wakkertijden, signalen etc. Heb toen na even googelen het boek droomritme van Stephanie Lampe besteld, was echt onze redding! Twee weken gebikkeld en moeten doorzetten, consequent zijn, maar daarna ging elk slaapje, zonder gedoe (oké misschien met 1 min wat murmelen in z'n bedje) in zijn eigen bedje prima. Geen methode waarbij je je kindje moet laten huilen, juist troosten maar ook weer wegleggen. De nachten bleven gebroken maar hij kwam zeker niet om de 2 uur en viel soms ook weer zelf in slaap na een paar minuutjes commentaar. 

Bedankt voor jullie reacties , ze valt inderdaad alleen in slaap aan de borst .. soms wiegend .. maar leg dr altijd slapend weg .. ? klinkt logisch wat je zegt .. de voedingen gaan wel goed zover , ze eet 2 hapjes per dag en dan nog een tussendoortje plus fruit .. ze drinkt ook een beetje water erbij ..

I feel you! Hier was/is het precies zo. Kleine man is nu bijna 9 maanden en lijkt iets beter te gaan. Toevallig vannacht voor het eerst uit logeren geweest en hij sliep van 7-3 en van 3-7, dus hij kan het wel… Slaapt je dochter bij jou? Onze man slaapt in co-sleeper, maar eigenlijk grotendeels in bed. We zijn nu aan het oefenen met toch wat meer in de co-sleeper (ledikant zonder zijkant). Daarnaast geven we nu toch zo nu en dan fles kunstvoeding om 7u of juist om 23u. Dit maakt soms verschil, ik heb zelf soms al het gevoel dat ik ‘lege borsten’ heb en dan komt hij echt elke 1,5/2 uur.

Ja ze slaapt bij ons in bed anders is het echt geen doen .. haar bedje staat ook bij ons op de kamer en daar slaapt ze het eerste gedeelte van de avond en later hou ik dr in bed. Ik dacht eerst dat het daar aan lag ( het samen slapen ) maar ze slaapt niet veel beter in dr eigen bedje. Apart dat ie dan wel langer sliep op bezoek, deed je daar wat anders ? .. nemen ze ons nou gewoon in de maling ?…

Terug
Bovenaan