8 maanden, 's avonds / 's nachts eten / overdag bijna niet

HELLUP!

Mijn zoontje is nu net 8 maanden en heeft langzaam z'n eetschema verlegd... Dit heeft ongeveer dit 'voedingsschema' tot gevolg:

4 u fles melk 200 cc
9.30 u fruit (meestal potje voor 6 mnd)
12.30 u wat brood en met moeite 100 cc melk
15.30 u groenten, aardappel o.i.d., vlees (meestal potje voor 6 mnd)
19.30 u met moeite 80-100 cc melk
23.00 u fles pap 200 cc

Mijn partner (en ik in principe ook) is tegen laten huilen. Toen mijn partner een maand of wat geleden een week op reis was, heb ik hem toch laten huilen en met nachten van uren krijsen erbij is het me gelukt hem tot 5 u / 5.30 u zonder flesje in bed te houden... Nadat mijn partner terug was, zaten we snel weer op een extra flesje om 2 u... Toen hebben we de 23 u voeding maar weer terugingevoerd.
Jullie begrijpen... ik ben niet zo blij!

Heeft iemand de tip om zonder uren huilen (hebben ook nog een dochter van bijna 2 jaar) een goed voedingsschema zonder nachtvoeding voor elkaar te krijgen?????

Groetjes Anoek

Hoi,

Wat een nare situatie voor jullie. Ik heb het boek "Lekker slapen zonder huilen". Ik vond het een hele mooie leidraad. Er staan veel verschillende aanpakken in. Dus als de eerste niet lukt, kun je altijd nog anderen proberen. Ik vind het zeker een aanrader.

groetjes,

Desiree

vervelend he ik heb ook een zoontje, 6 maanden is hij nu.
Vanaf een week of 10 sliep ie 12 uur achterelkaar door, ik helamaal blij natuurlijk, maar na een maand of 2 was het ineens weer 's nachts wakker.
Ik geef borstvoeding dus ja ik gaf hem de borst en ging weer slapen.
Nu sinds een week gaat het weer beter hij slaapt tot een uur of 5.00/6.00 dan slaapt ie bij mij in bed nog even door.
Het cb weet het zo makkelijk te zeggen, gewoon een aai over de bol en weer weggaan.
Maar ja mijn mannetje werkt niet volgens het boekje hoor.
Ik ben juist wel aan het afbouwen met voedingen overdag, hij is nl nog al groot en kan best met minder toe komen (sindsdien slaapt ie weer langer snap jij het???)
Misschien kun je wel proberen hem alleen water te laten drinken, zodat ie de ochtend voeding weer normaal neemt, hij verwacht het nu ook he dat ie wel voeding krijgt.
Misschien heeft ie het overdag gewoon te druk met spelen, te druk om te eten.
Als je 8 maanden bent, ben je druk bezig de wereld te ontdekken.
Je ziet het al ik heb niet echt een klinkklare oplossing voor je, succes ermee.
groetjes Martine

hoi hoi
ik heb een dochter van 2 en een zoontje van bijna 8 weken.me dochter sliep met 1mnd door van 23 tot 08.00 bij haar heb ik de nachtvoeding afgebouwd ik gaf haar ipv 200 cc nog maar 100 en toen maar 50 en op een gegeven moment helemaal niks alleen een beetje venkel thee totdat ze zelf niet meer kwamtoen ze 8 mnd was was dit haar schema:

± 08.00=fles 200cc met pap
    10.00=fruit of liga
    12.00=een brootje en een beetje yoghurt
    13.00= een fles 150cc
    slapen tot 15.00
    15.00=een koekje of rijstewafeltje
    17.30=warm eten of een potje (in het begin ook nog 6mnd potje tot dat ze die  van 8mnd luste)
    20.00= fles pap en naar bed tot de vogende ocgrend

mijn zoontje komt nu ook soms noch s'nachts meestal rond 5 uur maar slaapt ook al afentoe door tot ± 7.00

hoop dat het snel beter gaat met jullie
groetjes debbie

Terug
Bovenaan