8 maanden en kruipen en zitten kan ze niet.....is dat erg?

A

Anoniem

Guest
hoi mama s
ik ben een beetje ongerust over mijn dochtertje naomi , ze is zondag 8 maanden en ze kan nog niet zitten en kruipen ook niet...is dat raar? om me heen zie ik babys die dat al wel doen/kunnen. ik zit hier best mee.ik weet dat ieder kindje zijn eigen ritme in ontwikkeling heeft maar toch...hebben jullie ervaring of verhalen?deel ze aub met me.
liefa anne

Hoi hoi,

Ons dochertje is ruim 8 mndjes en kruip en zit ook nog niet ze rolt alleen de kamer rond!!!
Maak me er geen zorgen over ieder kind ontwikkelt zich toch anders!!! Ze babbelt en kwebbelt wel erg veel en kan al mama en papa zeggen, zo zie je dat ieder kind zich anders ontwikkelt!!!
Komt goed zou ik zo zeggen en als je het echt niet vertrouwt kun je nog altijd naar het CB geen om na te vragen!!! Succes!!

Liefs Sandy

Mijn zoontje is 9 maanden en die kruipt en zit ook nog niet.
Ik maak me absoluut geen zorgen, het komt allemaal wel.

Rachel

Floor is ook ruim 8 maanden, maar kruipt en zit ook nog niet. Wel als ik haar neerzet, maar zelf kan ze echt nog niet gaan zitten. Ze probeert wel een beetje te tijgeren, maar alleen de achtuit werkt bij haar, haha. Ik maak me absoluut geen zorgen, het gaat allemaal al snel genoeg. Onze oudste liep pas toen hij ruim anderhalf was (bijna twee, haha), we zijn dus wel wat gewend hier.
Rollen kan Floor wel als de beste, maar er zijn ook kindjes die dit met 8 maanden nog moeilijk vinden hoor. Maak je maar geen zorgen!
gr,
Ruth

Mijn zoontje is nu 8 maanden en hij rolt alleen door hele huis en begint beeeeetje op zijn buik naar achter schuiven

Tom is bijna 8,5 maand oud.
Hij kan nog niet alleen gaan zitten, wel als ik hem neer zet, maar valt dan na verloop van tijd nog wel om.

Als hij op zijn buik ligt, hupst hij wel met zijn kontje omhoog, maar echt vooruit komt hij nog niet.

Berend is 9,5 maanden:

kan niet rollen, kruipen en zelfstandig gaan zitten. Hij blijft wel zitten als ik hem neer zet.

En ik vind hem heel snel en maak me echt geen zorgen.

Terug
Bovenaan