8 maanden en nog niet kruipen, hoe help ik hem?

Goedemorgen dames,

Ons mannetje van (bijna) 8 maanden kan nog niet kruipen.Hoe kan ik hem het beste stimuleren. Wie heeft suggeties of tips?  

Bedankt, groetjes Charlotte

Speeltje vlak buiten zijn bereik leggen, en niet meteen helpen als ie begint te drammen omdat het niet lukt. Beetje boos worden helpt prima (niet jij op hem natuurlijk, maar dat hij zich een beetje boosmaakt dat ie er niet bij kan)
Liefs Nelleke

Als ik er nog iets aan toe mag voegen....
Probeer je niet al te druk te maken over het kruipen...
Sommige kinderen gaan dit helemaal niet doen....

Liefs Annet

Ik denk inderdaad dat je de kleine niet moet pushen om iets te doen waar ze nog niet aan toe zijn. Met onze kleine man hebben we hem steeds vaker op zijn buikje op de grond gelegd. Hij gaf al snel aan dat hij wel wilde kruipen, maar dit nog niet kon. KWAAD werd hij. Ik ben met hem op de grond gaan liggen en heb zijn voetjes ondersteuning geboden. een speeltje er voor en kijken of hij al wel de voet beweging kon maken. Dit heeft wel een aantal weken geduurd. Wat een tip was van een vriendin. Zet een spiegel voor hem neer en kijk of hij er naar toe wilt gaan. Een vriendje is altijd wat uitnodigender dan alleen.

Ik hoop dat het je lukt.
Mijn zus heeft een dochter die alleen maar op haar kontje het huis door ging, dus dat kan ook nog.

Liefs Daphne

Hallo Charlotte,

onze zoon is ook 8md en kruipt ook nog niet. Hoeft volgens mij op deze leeftijd ook niet beslist te kruipen. Onze dochter was ook wel ruim 9 voor zij ging kruipen en ze liep al met 1 jr 2mnd. Zou me er niet druk om maken, hoef je er ook nog niet achter aan(haha) Probereer zo zelf maar te denken. Stimuleer hem ook wel eens met speeltjes, maar meneer rolt hem liever om en komt zo ook wel door de kamer heen!! groetjes tineke

Had je berichtje even verkeerd geleven, je vroeg alleen om advies om hem te stimuleren en heb ik wrsch verkeerd op je berichte gereageerd, sorry hiervoor grtjes tineke

Terug
Bovenaan