8 maanden en slaapt niet!!!Help!

Hey moeders,

Mijn dochter is nu 8 maanden en ze heeft pas 5 nachten doorgeslapen.....(van 19:30 tot 06:00)
Behoorlijk vervelend!!!
Ze wil overdag niet in bed slapen (probeer het wel braaf al 8 maanden iedere dag!) ik laat haar soms wel een uur huilen maar ze slaapt echt niet, maar zodra ik haar tegen mij aan leg slaapt ze.Ook slaapt ze goed in de kinderwagen dus ik wandel wat af!
Maar snachts slaapt ze dus ook niet,
Voorbeeld:
Ik leg haar na het avondritueel (groente,badje, verhaaltje ,flesje) in bed en dan slaapt ze rond 19:30.
Vervolgens wordt ze nog 5/6 keer wakker en vaak is dan de speen erin en even haar handje vasthouden genoeg.
Vaak wordt ze dan rond half 4 wakker en wilt dan niet meer slapen , is dan een half uurtje wakker en ik leg haar dan bij mij in bed en dan slaapt ze tot 6 uur.
We hebben echt alles al geprobeerd, inbakeren, lampje aan/uit, muziekje, ander kamertje, bij ons weer op de kamer...etc etc etc...
Nu na 8 maanden slaapt ze nog steeds niet goed!
(ben ook al naar een fysio/manueel therapeut geweest maar konden niet helpen...)
Ik zit echt aan het einde van mijn latijn en wil graag horen of er nog meer ouders zijn met dit probleem ..
Tips zijn welkom...

 
vergeet erbij te vertellen dat ze verder helemaal gezond is maar alleen iets groot voor haar leefdtijd.Ze is namelijk 74cm en 10kilo.
Ze heeft ookal 8 tanden....en ze huilt nooit, alleen als ze wakker wordt maar is dan na 1 minuut weer over, overdag huilt ze ook nooit, alleen als ze moe is en maar niet wil slapen....
 
Ik herken het wel een beetje.
Mijn dochter is nu 11 maanden en slaapt sinds een paar dagen echt door.
Ze gaat rond 20:00 naar bed en slaapt dan door tot 8:00!

Tot vorige week kreeg ze rond 22:00 nog een keer te drinken en werd dan 's nacht nog minimaal 1 keer wakker om te drinken (vaak rond 1:00 soms rond 4:00)

Dus gewoon nog even geduld hebben denk ik dan.
 
Ik herken het wel een beetje.
Mijn dochter is nu 11 maanden en slaapt sinds een paar dagen echt door.
Ze gaat rond 20:00 naar bed en slaapt dan door tot 8:00!

Tot vorige week kreeg ze rond 22:00 nog een keer te drinken en werd dan 's nacht nog minimaal 1 keer wakker om te drinken (vaak rond 1:00 soms rond 4:00)

Dus gewoon nog even geduld hebben denk ik dan.
 
Ik herken het ook wel hoor. Mn oudste ging met 4 maanden eindelijk doorslapen, dachten we.... Na 1 week begon het weer. Een paar keer per nacht er uit, soms wel elk uur. Een speentje geven en een aai over de bol waren genoeg, maar tja, dan ben je toch wakker en uit je bed....

Met 10 maanden hebben we de speen afgeleerd (cold turkey) en daarna ging ze pas goed doorslapen. Nu is ze 1,5 jaar en begint ze met dromen dus kunnen we er alweer uit (net nu de jongste na 4 maanden eindelijk doorslaapt) maar dat is weer een ander verhaal.....

Ik heb helaas geen tips, maar weet wel dat je echt niet de enige ben.... Wij deden in het weekend om de beurt uitslapen. De een had dan nachtdienst en ochtenddienst. Dus 's-nachts er uit voor de speentjes en ook voor de ochtendfles. De ander had dan in ieder geval 1 keer per week een goede nachtrust inclusief uitslapen....
 
O ja, een uur laten huilen zou ik echt niet doen hoor. Blijkbaar werkt het niet en zo krijgt je dochter ook het gevoel dat er niet naar haar geluisterd word. Ze huilt echt niet omdat ze het zo leuk vind om te doen......

Als het een angst probleem is maak je het zo alleen maar erger. Probeer de slaapkamer een fijne plaats te houden. Dus niet een kamer die je kleintje assioceert met huilen en (voor haar gevoel) genegeerd worden door mama......

Mensen zijn er op gebouwd om zeker tot een leeftijd van 2 jaar borstvoeding te krijgen en dus ook eigenlijk altijd dicht bij mama te zijn. Dat ze alleen in hun eigen kamertje liggen is dus ook heel onnatuurlijk. Misschien staat jouw kleintje gewoon nog heel dicht bij de natuur met haar instinct en wil ze haar mama voelen en ruiken!
 
Hallo, ik begin hier ook een nachtelijk spookje te krijgen. Soms weet ik het ook allemaal niet meer. Je probeert van alles, je probeert te achterhalen wat er zou kunnen zijn. Soms blijft het heel erg gissen. Misschien heeft ze fase van verlatingsangst? Speelt ze wel eens op haar slaapkamertje of gebruiken jullie die alleen voor het spelen. En het voorlezen ligt ze dan in bedje? Misschien eens proberen om om de zoveeltijd 's avonds bij haar te gaan kijken, dat ze weet dat je er bent en blijft. Ik zeg ook maar wat hoor. Dat als je haar naar bed brengt je nog eventjes boven bezig bent en dan nog ff naar haar toe gaat en zegt van dat je er bent en niet weg gaat, dat ze nu maar lekker moet gaan slapen.

Mijn dochtertje is nu 1 en ik weet op het moment ook niet wat ze heeft. Misschien tandjes of de groei. Of gewoon een fase. Ben ik te lief? Moet ik haar langer laten huilen? Ik doe wat mijn gevoel me ingeeft, maar soms sta ik ook machteloos. Dat zal elke moeder wel herkennen denk ik.
 
Mijn zoontje van 8 maanden slaapt heel erg weinig. En dan bedoel ik éch weinig.. Maximaal 3 x een half uur (en als uitzondering 1x een uurtje). 's Avonds zijn we al zover dat hij rond 9 uur in slaap valt (was 11 uur). En rond 2/3 uur wordt hij wakker en wil alleen nog maar bij ons zijn. Tot 's morgens vroeg rond 8 uur/ half 9.
Wij hebben ook vanalles geprobeerd; snoozzz (soort inbakeren), later/ eerder slapen, in slaap wiegen, uit slaap houden, rustige dag, flink actieve momenten, bad, douche, terug leggen als hij 's nachts borstvoeding heeft gehad. Niets helpt. Met als gevolg; krijsen. En oh, wat een uithoudingsvermogen... Na een half uur geven we het op. En dan is hij echt over zijn toeren. Het enige wat soms helpt is zingen. Maar dan ook wel een half uur. Minstens. Maar de laatste nachten helpen onze gezamenlijke duetten ook niet meer.. Wij zijn inmiddels behoorlijk bekaf.
Toen wij dit bij het consultatiebureau neerlegden was het antwoord; als hij voor de rest gewoon actief is, is er niets aan de hand... Daar konden we het mee doen. Als dit nog een maand duurt gaan we naar de kinderarts want het sloopt ons enorm.
Voor de rest is het een lief, vrolijk en absoluut geen eenkennig mannetje die iedereen om zijn vinger kan winden.
Ik heb het geaccepteerd, nu mijn man nog..

Je bent niet de enige!

Grts!
 
Terug
Bovenaan