8 maanden en tijdstip laatste fles??

Mijn dochter is ruim 8 maanden en zit sinds kort op 3 flessen van ongeveer 210 cc (incl poeder dus). Ze krijgt sochtends een fles en tussen de middag en savonds. Tijdstippen verschillen per dag en zijn afhankelijk van hoe laat ze 's ochtends wakker is en hoe lang ze tussendoor slaapt. Alleen zit ik soms zo in de knoei met de laatste fles, want als ze bijvoorbeeld in de middag om 3 uur wakker is en om 17.00 uur groente krijgt, dan is ze om 17.30/18.00 uur echt weer aan dr bed toe en dan gaat ze meestal al voor de nacht. Ik vind het dan best vroeg om dan al de laatste fles te geven (en daar heeft ze dan ook echt niet zoveel trek in na dr groente). Vraag me dan ook af hoe andere moeders dat doen, want ik maak haar dan toch nog maar wakker rond een uur of 10. Ik lees hier ook vaak dat de kinderen vrij vaste tijden hebben wat betreft slapen en eten, maar dat is hier niet echt het geval. Vind ik ook niet erg hoor, maar het valt me gewoon op.

hoi sorry hier heb je niet veel aan maar bij ons ook geen vaste tijden wat ik wel probeer is dat ze 500ml per dag binnen krijgen
dit is het ongeveer
8.00/8.30 200ml
11.30 ongeveer net hoe lang ze slapen en vanaf wanneer broodje en fles 100ml
    ze waren nu een beedje ziekjes dus het eten ging niet zo denderend
15.00 koekje 150ml of 200ml (Martin vaak 200ml)
rond 18.00 warme hap en toetje en meestal voor 20.00 weer in bed tot de volgende ochtend
fruithap verschillend of sochtends of smiddags
maar vandaag dus weer even iets anders tussen de middag ieder half broodje en pap samen 200ml Martin 150ml en Jasmijn dronk ongeveer 100ml leeg savonds warm en nog een beetje fruit Martin nog een flesje om 19.30 120ml en Jasmijn 100ml en toen lekker slapen
maar meestal krijgen ze de flesvoedingen over de hele dag voor het avond eten

groetjes succes Elena Jasmijn en Martin 18 maart 2007

hoi
ik deed het altijd wanneer ik zelf naar bed ging.
en dat zijn ook geen vaste tijden.
ik ging ok pyamapapjes geven.
tot op een dag ze hem niet meer wilde.
dat merk je van zelf wel.
je kan ook die fles een keer achter wegen laten.
ik vind wel dat er niet langer dan 12 uur tussen moet zitten.
voor een nacht he!
dus als je je kindje normaal om 2000 een fles geef dan kan ze er mee doen tot zeker 700.
nou succes maar ik zou er niet meer voor wakker blijven....

Ik zit met hetzelfde.

Om 5 uur groente.
 (soms geef ik de groente wat eerder, rond half 5 of 4 uur)

En om 6 uur heeft hij al weer slaap.

Rond half 7 geef ik hem dan een fles.
Maar die gaat natuurlijk niet altijd op.

Ik denk dat ik hem zonder fles dan laat slapen.
En dan denk ik dat hij rond 10 uur wel wakker zal worden voor een fles,
dan geef ik die. En dan zal hij wel doorslapen denk ik.
Ik ga het proberen.
Ik heb al rijstebloem gekocht.. Ik hoop het.

Hoi,

Hierbij ons schema van onze zoon van ruim 7 maanden:
8.00u flesje 180cc (water dus)
slapen van ongeveer 9.00u. tot 10.30u.
10.30u fruithap
spelen
ongeveer 12.30u. fles 180cc
slapen tot ongeveer 15.00u-15.30u.
spelen
ongeveer 16.00u-16.30u. groentehap (klein potje)
een half uurtje daarna geef ik nog een flesje van 120 cc
De ene keer is die alweer moe en leg ik m naar bed. Hij slaapt dan maar kort (een half uur tot drie kwartier) wat ons mooi de tijd geeft om rustig te eten....en hij is weer fit om de volgende fles leeg te drinken.
Maar soms is ie niet moe en blijft ie gewoon op tot de laatste fles van 19.00u. (180cc)
Afhankelijk of ie dat extra slaapje wel of niet heeft meegepikt, ligt ie dan om 19.30u of 20.30u weer in bed.

het verschil zit m dus in dat extra flesje na de groentehap.  In de folder die ik van het bureau heb staat in vermeld dat je bij de warme maaltijd ook iets te drinken mag geven. Ik merk dat ons zoontje dat erna ook graag wil en zo loopt het bij ons prima.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes!!

Terug
Bovenaan