8 maanden en weer aan de nachtvoeding

Onze dochter van acht maanden krijgt nog steeds borstvoeding, gemiddeld vijf voedingen per etmaal. Daarnaast krijgt ze 1 maal pap, een boterham en zo nu en dan een hapje (fruit) of eet ze een beetje van wat de pot schaft. Sinds een week of 6 is ze echter weer aan de nachtvoedingen begonnen......Vervelend voor mams, want die mag er steeds uit. Zelf dacht ik dat het misschien aan mijn borstvoeding lag, dat daar niet meer genoeg voeding in zou zitten, maar ik heb eens wat getest met melk uit een fles. (van Nutrilon) Blijkt dat ze daarna net zo snel of zelfs sneller weer om voeding vraagt. De nachtvoeding heeft ze wel echt nodig, want ze drinkt dan goed. Het is niet voor de gezelligheid.....

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ze heeft wel een tijd gehad dat ze van 23 uur tot 6.30 uur of later kon halen.

Groetjes, Suwanna
 
Beste Suwanna,
Waarschijnlijk is je dochter bezig met een groeispurt en wil ze daarom ook weer 's nachts drinken. Het kan ook zijn dat ze overdag wat minder drinkt omdat ze nu ook andere dingen eet en drinkt, terwijl ze toch nog wat meer borst nodig heeft.
In ieder geval is het echt iets tijdelijsk hoor! Zodra de situatie van eten en borsten weer gestabiliseerd is zul je weer lekker slapen.
In de tussentijd: probeer eens of ze misschien 's avonds wat vaker of langer wil drinken.
Wat mij 's nachts altijd geholpen heeft is: niet op de klok kijken. Niet kijken hoe laat het is, of hoe lang het duurt.
Slaapt ze bij je op de kamer of wil ze misschien de rest van de nacht bij je liggen? Dan rust je al voedend zelf wat meer.
Sterkte
 
Hoi mama van Dirk

Bedankt voor je reactie. Ik kijk ook nooit echt op de klok in het kader van, ik vind het vervelend.

In principe maakt het niet uit hoeveel onze dochter overdag eet of drinkt. Ze komt de laatste tijd ook niet meer elke nacht. Soms slaat ze een nacht over en soms komt ze 2 keer per nacht. Ik kan er geen touw meer aan vast knopen. Maar goed.

Haar eerste tandje is doorgekomen en ze is druk bezig met het zich optrekken en het proberen te staan, dus ze is inderdaad met een ontwikkelingssprong bezig.

Momenteel slaapt ze lekker (al 2 uurtjes) dus dat is wel lekker.

Groetjes, Suwanna
 
Terug
Bovenaan