8 Maanden. Graag advies

<p>HELP.</p><p> </p><p>hoe lang duurt het stukje van 8/9 maanden met slecht slapen ?Ons zoontje is nooit een geweldige slaper geweest. Maar nu maakt die het wel erg bont haha.. hij gaat rond 19:00 naar bed omdat hij overdag al weinig slaapt. En start elke dag tussen 3:30 en 4:30 ?. Laten huilen zijn wij niet heel goed in.  Overdag gaan de dutjes thuis goed. Maar hij is 3 dagen in de week weg.. voor of tegenstanders voor laten huilen. Kan me niet herinneren dat wij tot 6:00 hebben geslapen</p>

Hooii.
Wat geef je hem te eten voor hij naar bedje gaat?
Ik ben rond die leeftijd begonnen met pyjama papje. Deed ik ook rond 7 uur en daarna lekker naar bed met een vol buikje daar hielt hij het vol om de nacht door de slapen.

Groetjes en Suc6 

Wat doe je als hij wakker wordt? Wij hadden dit ook enorm, ons motto was niet toegeven aan het feit dat de dag begonnen was, alles is toegestaan en onze dochter sliep 9/10 x verder na klein flesje melk, zonder conversatie/licht etc en anders even bij ons in bed.

Savonds een half uurtje eerder naar bed brengen! (Klinkt raar maar werkt vaak wel!)
en idd snachts even een flesje geven en consequent terug in bedje leggen.. Slaap lekker liefje! 
Paar minuutjes huilen kan geen kwaad maar continu zou ik ook niet doen.. Kusje, knuffel en terug in bed...
geen idee meer hoe lang deze fase duurt!

Wij hebben een vroege vogel die elke dag 5/5.30 start. Als ze eerder dan dat wakker is, werkt troosten niet goed. Soms wordt ze ook even pieperig omdat ze haar speen zoekt, maar dan is ze niet echt wakker. Dan helpt even geruststellen en de speen geven goed. Maar als ze huilt, dan weten we gewoon dat het toch weer een kleine nachtvoeding wordt. Daar rekken we tegenwoordig helemaal niks meer in, want ze slaapt toch pas verder als dat gebeurd is. 

Slecht slapen komt met periodes. op deze leeftijd begint het moment waarop dat gebeurt zo te varieren van kind tot kind. Het gaat vanzelf weer over, en komt ook weer terug. Bijvoorbeeld als ze wat nieuws leren, of als er een slaapje af kan, als ze ziek zijn of een tandje krijgen, of als ze wat overprikkeld zijn enzo. 

Onze dochter is nu 13,5 mnd oud. En bij ons gaat het een paar weken heel goed, en dan weer een paar weken dramatisch. Deze week heeft ze veel last van de hitte en had ze ook nog eens keelontsteking. Ze doet 2 uur over in slaap vallen en is snachts meerdere keren wakker. Het gebeurt veel nachten dat ze wakker wordt en de komende 2 a 3 uur blijft huilen, wat je ook doet, en echt aanhoudend. Ik slaap momenteel niet meer dan 2-4 uur per nacht. Dus ik ben zeeeeeeer vermoeid. Maar ik weet dat nu de keelontsteking weg is, en het volgende week snachts weer koeler is, ze wel weer slaapt. Maar die mooie 12 uur per nacht haalt ze niet hoor. Maakt niet uit hoe laat ze naar bed gaat, onze robot is rond 5/5.30 wakker, als we mazzel hebben. En op een goede dag valt ze 19 uur in slaap, maar vaak doet ze daar lang over. Niet zo lang als nu, maar wel lang. 

Misschien heeft de jouwe het nu ook verschrikkelijk warm, ik slaap zelf ook niet lekker met die hitte. 

Wij laten inmiddels wel even huilen. Gewoon elke 5 minuten even troosten. soms wordt ze dan rustig, tot het huilen opnieuw begint, en soms blijft ze huilen, maar dan helpt ons getroost ook niet, en dan laat ik haar dus even gaan. Echte blinde hysterie negeer ik nooit. Maar ze heeft er nu niet meer zoveel last van als ik gewoon in de buurt ben en niet constant troost.  
Met 8 maanden deed ik het nog niet zo en troostte ik gewoon omdat dat toen het beste werkte. 

Hoi! hier een dochter van dezelfde leeftijd! ik ben geen voorstander van laten huilen, maar mijn dochter huilt niet veel dus dat is makkelijk praten.  Doet je zoontje nog 3 dutjes overdag? Dit is namelijk wel de tijd om naar 2 over te gaan, hebben wij inmiddels gedaan en dat hielp al enorm. En verder, ik zag de tip al voorbij komen: eerder naar bed! klinkt inderdaad vreemd, maar het werkt echt! Onze dochter ging ook om 19u naar bed en werd steeds vroeger wakker: eerst om 6.00u, maar op een gegeven moment werd dat steeds vroeger tot op een gegeven moment 4.30u.. niet meer in bed te krijgen. We hebben de naar bed tijd verschoven naar 18.30 en soms zelfs al 18.15u en ze slaapt nu weer tot 6.45u. Dus dat is het proberen waard! Succes!

Hier wordt hij tussen 5:00-6:00 wakker. Kletst wat, moppert wat maar valt dan weer in slaap.

Ik ga eigenlijk nooit naar hem toe, lig wel op één oor te luisteren. Heeeeeel soms moet ik hem voeden, maar dan zonder “contact”, praatjes etc. lekker zakelijk houden. Voeden en terug in bed.

Wij starten de dag altijd om 7:00

Terug
Bovenaan