8 maanden mopperen en drammen

<p>hallo ouders.</p><p>Mijn zoontje van nu 8 maanden oud is de laatste dagen al bijna 2 weken heel erg mopperig en drammerig. Is na 2 min alleen spelen al helemaal klaar ermee en begint dan te "zeuren". Net zolang totdat je hem dan weer op pakt. Dan is het weer even goed en begint het weer opnieuw. Is snel verveeld ondanks veel verschillende spelletjes en speeltjes. Erg vermoeiend ik kom nergens meer aan toe en ben alleen maar met hem bezig te vermaken. Nog tips of herkenning?</p>

Heeel herkenbaar. Hier is het al zeker een week of 6 aan de gang en mijn dochter is nu ook 8 maanden. Ik kan geen stap richting de keuken zetten bijvoorbeeld als ze wakker is, ze wil heel de tijd bezig gehouden worden. Geen tips helaas dus ik lees graag mee haha. 

Idem 7,5 maand! Maar hier komen de eerste tandjes door, twee tegelijk. Ik geef dat ook wel de schuld. En in 1 week tijd zit hij ineens én kan hij kruipen. Dus denk dat deze ontwikkelingen ontzettend veel van ze vraagt!

Herkenbaar! Hier kwam het door tanden en de 'frustraties' van het nog niet zelf kunnen gaan zitten of kruipen.. 

Ik herken dit zo! Lastig hè?!
Ik kan ook geen halve meter van hem vandaan en hij begint al te mopperen. Zelfs in de kinderwagen heeft hij er na 15 min genoeg van en begint te mopperen/huilen. 

Geen hoelang deze fase weer gaat duren... we wachten het maar af. 

Jep heel herkenbaar in deze leeftijd!! Mijn jongste dochter is nu 9 maandem en net zo.. al kan ze sinds gisteren een béétje kruipen en dat lijkt haar heel goed te doen!! 
Ik herken dit ook nog heel erg van mijn oudste dochter. Ze is nu 2.5 jaar. Ik vond de periode van 7-10 maanden de moeilijkste periode in dr leventje, en nu ervaar ik dat bij mn 2e dochter net zo.
Ze willen kruipen/tijgeren/zitten, maar dat lukt allemaal nog nét niet en dat frustreert enorm! Als ze eenmaal kunnen kruipen en optrekken wordt het beter, echt. Maar het duurt weken voor ze dat echt kunnen, dus hier moet je helaas doorheen.
Ik geef steeds weer wat nieuws (een tandenborstel, schoen, stuk inpakfolie etc) haha. Met de gekste dingen is ze zoet, als het maar geen speelgoed is.. Bellenblaas is ook favoriet! En tussen alle slaapjes door (zo'n 3x per dag) ff wandelen, boodschappen doen ofzo. Steeds even naar buiten. Dat vindt ze heerlijk.
Hou vol.. dit vind ik de zwaarste periode in het leven van een baby, dat gegil en gemopper werkt me enorm op mn zenuwen.. maar het gaat voorbij! ;) 

Uhh.. Kruipen doet hij nog niet. Hij draait wel vliegensvlug van rug naar buik en draait rondjes schuift een beetje naar voren en achteren maar verder is het spartelen. Net een vis op het droge en dan gaat hij krijsen.
Zitten kan alleen als ik hem op zijn billen zelf neer zet maar na even kukelt hij nog om.
Staan vind hij ook super leuk maar ik probeer dit nog niet al te veel aan te moedigen. Hij trekt zich echt al heel snel aan ons op naar staand. Doet dit nog niet aan meubels. Al moet ik wel zeggen dat ik zon "vervloekte" loopstoeltje heb en deze dan ook echt soms wel even gebruik. 7-10 maanden pfff dan duurt dit nog wel even. 
Hahaha ik hoop dat hij snel wat vindt zodat hij minder gefrustreerd raakt.
Hoe gaat het slapen dan??
Mijn zoontje slaapt rond 10 uur 1 uurtje en om 14.00 1 uurtje en is verder wakker tot 19.00 uur echt meer slaap pakt hij niet.

Slapen is hier ook van 9.30-10.30 en van 14.00-15.30.. dan van 19.15-6.15. (soms nog een paar keer wakker in de nacht) Dus vergelijkbaar met jou ;) Tja, er zijn kinderen die uuuuuren slapen op de dag of s ochtends tot 8.00 of later uitslapen, maar mijn kinderen doen dat niet ?
Hopelijk is het bij jou eerder voorbij dan die 10 maanden ;) Er zijn hier dagen dat het best goed gaat (vandaag is zo'n dag) en ze zomaar 10 minuutjes zelf speelt. Andere dagen is het almaar gillen (vooral als ze me ziet, dus ik ren vaak langs haar in de hoop dat ze me niet opmerkt haha!) en dan vlucht ik maar weer naar buiten met haar.
In deze periode leren ze héél veel. (zowel motorisch als in hun hoofdje) Mijn dochter is nu dus nét 9 maanden en begint ineens te kruipen, wil veel staan, kan ineens in dr handen klappen en hoera zeggen (aaaa, en dan dr handen in de lucht) Ze krijgen in deze fase verlatingsangst, gaan snappen wie papa en mama is en dat je soms weg bent of dat je ze bewust even niet oppakt. Ze gaan veel leren deze weken en die ontwikkelingen kan hun hoofdje amper bijhouden en ze zijn dus erg gefrustreerd om alles. Maaarrr... als ze 10 maanden zijn en het is voorbij, heb je ineens een mini-dreumes in huis. Zo leuk!!

Terug
Bovenaan