8 maanden oud, wat doen jullie kindjes allemaal?

Hi moeders,

Mijn zoontje is nu precies 8 maanden. Ik heb geen idee of hij een beetje up to date is in zijn ontwikkeling.

Hier even een opsomming:

Hij tijgert het hele huis door, weliswaar met een gestrekt been??? Komt dit nog goed?

Sinds een paar dagen trekt hij zijn knieen onder zijn billen als hij opgepakt wil worden en duwt kont omhoog. Voorloper van toch normaal kruipen?

Hij rolt om van rug naar buik, maar nog altijd niet terug, soms per ongeluk en daar baalt hij van en rolt dan snel weer terug.

hij zet zich af om te gaan staan, als ik hem vasthou, maar kan absoluut nog niet zichzelf optrekken

hij stopt sinds kort zijn stukjes brood zelf in zijn mond en legt het ook weer keurig op bordje terug

hij zit heel stevig, maar kan nog niet zelf in de zithoudig komen

hij brabbelt; dada bada papa mapa,

hij speelt zelf kiekeboe, trekt zijn doekje weg, doet het ook zelf op zijn gezicht als hij herhaling wilt.

als ik zeg; waar is de ster? op zijn kamer dan  kijkt hij ernaar

Dit was het wel. Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen.

Moeder van Mels

 
hoi hoi mijn dochter wordt vrijdag 9 maanden ze kan omrollen van rug naar buik en van buik naar rug
stopt allebei dr tenen van dr voeten in dr mond.
duw zich zelf over de groond achteruit
terk wel in de box dr benen onder dr kont tot kruiphouding maar doet daar nog verders niets mee
wil graag staan
pakt zelfstandig stukjes eten tussen dr vingers van het bord
kan zelfstandig stevig zitten en spelen valt af en toe om en komt dan weer op dr buik terecht
babbelt de oren van je hoofd af pappa babba maamma
en kijt ook als je zegt waar is de poes
mensen die ze niet kent of weinig ziet gaat ze huilen en moet eerst aan het gezicht wennen
 
Hallo,

Volgende week donderdag is ons dochtertje negen maanden. Zij tijgert, probeert haar knietjes onder haar billen te krijgen, lukt nog niet helemaal. Rolt om van rug naar buik en weer terug. Klapt in de handjes als we een liedje zingen. Brabbelt erg veel, pappappa, baaababaa, kraaien, kirren erg hard gillen (positieve zin). Probeert in de box te gaan staan. Met hulp lukt dat wel. Ze kan zich nog niet zelf optrekken. Ook zwaait ze naar iedereen. Heel soms is ze wat eenkennig. Maar over het algemeen vindt ze iedereen wel aardig. Herkent het als je zegt, Winnie the Poo en Knorretje, waar zijn zij? Dan kijkt ze die richting op. Als ik papa roep en hij is er niet, dan kijkt ze naar de foto waar hij opstaat. Dit was het zo ongeveer wel.

Groetjes Marielle
 
Hallo

Onze dochter Bo is nu ook bijna 9 maanden.Ze kan naar mijn gevoel al heel wat.Ze kan zelf gaan zitten en gaan staan en kruipt door het hele huis.Als je vraagt "waar zijn je voetjes" strekt ze die uit en laat ze aan je zien.Ze klapt en zwaait als je dat vraagt.(Niet altijd uiteraard) Ze brabbelt mamamama dadadada en papapapa en lacht veel.Ze kan zelf een stukje brood in haar mondje stoppen (en er ook uithalen hahaha).Ze heeft al 6 tandjes....

Maar kijk niet teveel wat andere kindjes kunnen,die van jouw doet toch alles op zijn eigen tempo hoor.Veel plezier met je kleine spruitje

groetjes Kim
 
hallo
mij dochterje megan is 8mnd. echt een lachebekkie!
ze brabbelt al vanaf 3 a 4mnd de oren van je kop en ze zegt nu ook papa! mama probeert ze wel maar t komt er nog niet uit. toen ze papa was t oefenen zei ze heel vaak p p   en ze zegt ook vak t t t. de hond heet tommy. en bha bha.
ze kan al goed zelf zitten maar ze doet dat nog niet zelf ik zet haar op haar kontje haha.
wel in t wipstoelt gaat ze zelf rechtop zitten das een leuk gezicht. ze heeft met kerst van opa en oma een loopstoeltje gekregen en als ze daar in zit moet k alles aan de kant zetten! ze gaat dan ook onder de tafel en dan doet ze haar hoofdje omlaag om eronder te komen echt lollig! ze wilt altijd staan als ze bij iemand op schoot is en als je haar aan de handjes neemt probeert zezelf stapjes te zetten ik heb de box nu al een tijdje omlaaag gezet in de hoop dat ze zichzelf omhoog gaat trekken.ze wilt een heleboel maar het lukt er allemaal nog niet zo en dan kan ze zich ook goed ergeren haha.ze zwaait wel al gedag vanaf 3,5 mnd.ze rolt zich ook al een tijdje van rug naar buik en terug maar echt kruipen daar begeeft ze zich nog niet aan. ik moet zeggen dat k haar ook niet veel op de grond leg ivm de honden en koude plavuizen.dat zal ook wel invloed hebben ze wilde er een  lange tijd ook niks van weten om op haar buik gelegd te worden dus.. ik maak me ook geen zorgen het komt allemaal wel de een is iets sneller als de ander. ikzelf liep al met 9 mnd zegt m,n moeder en was met 1 jaar al proper maar dan hoeft mijn dochtertje mij dat nog niet na te doen. het  zou wel leuk zijn haha
gr do 25
 
Terug
Bovenaan