8 maanden potjes

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is inmiddels 8 maanden oud en nu wil ik hem de potjes van nutricia geven voor kindjes vanaf 8 maanden. Hiervan gaat hij echter kokhalzen en overgeven, ik denk omdat er stukjes inzitten. Heeft er iemand tips? Brood eet hij wel goed, daar kauwt hij zelfs op met z'n drie tandjes. Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
mijn zoontje deed dat ook in het begin, ik schrok me rot, maar je moet gewoon ff volhouden, kiep het op een bordje en prak het nog ff flink na, die aardappelen zijn best hard...
succes
 
Ik hoor overal om me heen dat kinderen op deze leeftijd moeite hebben met de 8 maandenpotjes. De stukjes zijn ook wel behoorlijk groot vergeleken met de 6 maanden potjes. Ik heb de 8 maandenpotjes eerst nog een tijdje met de staafmixe fijner gemaakt. Je kunt dan de stand steeds wat lager zetten zodat het steeds wat groffer word. En als het echt niet lukt, niet moeilijk doen dan maar gewoon nog even 6 maanden potjes. Hij is vanzelf wel een keer aan groffer eten toe. Niet kostte wat het kost doorzetten, eten moet leuk zijn en geen straf.
 
Hoi,

hier precies hetzelfde! Ik gaf mijn zoontje een iets minder volle lepeltje dan eerst, zodat hij minder voeding in een keer in zijn mondje kreeg. Dit ging goed, en na een tijdje kon ik het lepeltje weer vol scheppen.
 
Terug
Bovenaan