8 maanden potjes

A

Anoniem

Guest
Zijn er nog meer kids die geen 8 maanden potjes willen?
Efraim kokhalst echt van die stukjes, dusss...hier nog steeds alles in de staafmixer of een 6 maanden potje...is dat bij nog meer zo?

Was hier ook zo issie!
Ik heb de 6 en 8 maanden potjes gemixt, half om half... van lieverlee ging dat wel (steeds) beter!!! Wel dezelfde smaken pakken natuurlijk!! hahaha.

Groetjes Debby

Maar is het niet zo dat als je het steeds fijn blijft pureren het kindje er 'nooit' aan went?

Vilmar moest eerst ook wel kokhalzen maar na een paar keer gewoon doorproberen eet ie nu gewoon hele stukken banaan en boterhammen! Ik geef hem die potjes van 8 maanden al vanaf 7 mnd, het gaat als zoete koek naar binnen.

Misschien kunnen ze  wennen door op een groot stuk zachte groente of fruit te sabbelen/knabbelen? Daarbij komen ook stukjes vrij.

(zo heb ik 't namelijk maanden terug wel gedaan)

hoi,

Wat jij zegt, werkt bij sommige wel en sommige niet.. Ik had hier echt grote drama's, tot 9,5 maand had ze er echt grote problemen mee, tot spugen/overstuur aan toe.
Sommige blijven het reflex nu eenmaal langer houden dan de ander.
Nu nog kan ik niet alle broodkorsten geven... de bovenkant zeg maar gaat nog steeds niet.. de rest van de korst wel. Ik maak me er (niet meer) druk over.
En antwoord op je vraag.. nee hoor, uiteindelijk gaan ze dan echt wel "normaal" eten... Ik als kind zijnde had er blijkbaar ook lang "last"van, en met mij is het ook goed gekomen. Ik pureer mijn eten ook niet

Groetjes Debby

Jaaaa gelukkig gaat ieder kindje uiteindelijk 'gewoon' eten...hihihi.

Vilmar is mijn eerste kindje en alles is nieuw en ik weet niet beter dan hij alles naar binnen werkt. Ik ben wel heel vroeg begonnen met vast voedsel erbij te geven. (met 3 mnd kreeg hij al fruit) Daarom is hij waarschijnlijk ook al vroeg wel gewend aan stukjes.

Nou ja, succes met de prut-potjes in ieder geval! PS. hebben die van jullie ook voorkeur voor bepaalde merken babyvoeding? (die van mij vindt Nestle het lekkerst)

Chloë moet ze ook niet hoor! Gelukkig zijn er ook 8 mnd potjes zónder stukjes tegenwoordig, zodat je wel wat meer keus hebt.
Maar het gekke is, dat als ze mee-eet, ze wel gewoon stukjes eet.
Ligt dan toch aan de potjes.
En er zijn heel veel kinderen die pas rond de 1e verjaardag stukjes gaan eten. Komt allemaal goed!
Sil

Hier ook nog geen 8 maanden potjes hoor!
Met 8 mnd ging ik het meteen proberen (vind ik altijd leuk, weer iets nieuws), maar nee hoor! Mevrouw duwde alle stukjes gewoon met haar tong weer naar buiten! En nu gaat het nog steeds niet goed.
Heb ongeveer 1,5 week geleden nog eens geprobeerd en het ging iets beter, maar na ongeveer 4 hapjes wilde ze toch niet meer. Toen maar een 6 mnd potjee open gemaakt.
Ik probeer gewoon om de week/2 weken en ik zie het wel wanneer ze het wel wil.
Ik heb ze wel al op voorraad staanhier, en ik doe wel eens zo'n potje in de staafmixer zodat ze eens wat anders te eten krijgt dan die 6 mnd potjes-smaakjes. Dat gaat goed!

Oh, en sil, welke 8 mnd potjes zijn dan zonder stukjes?? Ik vond ze nergens...

X 4dec

Terug
Bovenaan