8 maanden sprong, eten weigeren??? HELP

Hallo moeders,

Ik lees altijd met jullie mee en vind het altijd erg gezellig.
Maar ik zit nu echt met een probleem..

Tijs is nu 8 maanden en is sinds 1 week, ontzettend vervelend, hangerig, huilerig maar vooral het eten wil maar niet meer lukken.
Hij at eerst altijd alles en nu begint hij super hard te huilen,schreeuwen en wil echt zijn fruit/groente niet eten. Zelfs soms bij de fles smorgens vroeg zet hij toch een keel op!!!
Ik snap inmiddels niet meer wat er aan de hand is. Hij is altijd een vrolijk mannetje geweest en luste altijd alles maar die strijd om het eten begint me nu echt op te breken.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om hem wel te laten eten.

Weet iemand of dit soms bij het 8 maanden sprongetje hoort???
Ik vind het moederschap super leuk, maar vind het soms ook echt heel zwaar.

Kan iemand mij misschien vertellen wat ik het beste kan doen? Zal dit misschien weer een fase zijn???

groetjes, Danielle mv Tijs (8 maanden)

Ohw...lastig hoor! Heb het nog niet meegemaakt.
Probeer er geen machtstrijd van te maken (die ga je verliezen!), houd het leuk aan tafel dan win je, op de langere termijn het meest.
En laat je kindje zelf zijn eten pakken en in zijn mond doen, wordt het een zelfstandige eter van. Dus niet "door de strot" drukken, maar dat deed je waarschijnlijk ook niet.
(sorry, klinkt wat raar, maar maakt wel duidelijk wat ik bedoel, hoop ik!)

hoi!
volgens mij is er geen sprong rond de 8 maanden maar ik kan het mis hebben hoor! Kunnen het geen tandjes zijn?? Misschien heeft hij gewoon pijn bij het eten! Als het echt zo'n strijd is zou ik er helemaal niet aan beginnen. 1 keer aanbieden, wil hij het niet, dan niet. Komt over een tijdje echt wel weer!
Succes!
Stephanie

Terug
Bovenaan