8 maanden voeding te grof

Hallo,

onze dochter van bijna 8 maanden komt het eten vanuit de potjes terug. op zich maak ik mij geen zorgen mar vraag me af of dit   vaker voorkomt. Ik laat haar nu met de pot mee eten en pureer het zodat ze het gewoon, zodat het haar niet meer terug komt.

Heeft iemand nog andere tips.

groetjes nancy1981
 
Komt vaker voor hoor. Is heel normaal. Het ene kind is er al wel aan toe en het andere niet. Mijn zoontje van bijna 11 maanden en eet bijv. ook nog geen brood (plakt gygantisch tegen zijn gehemelte) en ik ken babies die met 8 maanden al 2 broodjes wegeten ...

Gewoon luisteren naar je eigen gevoel en kijk naar je kind!  Als ze steeds eten teruggeeft doordat het te grof is, kunnen ze op een gegeven moment geloof ik ook angstig worden voor vaster voedsel. Dus gewoon af en toe opnieuw proberen en uiteindelijk komt het goed.
 
baby's worden geboren met een "wurgreflex" waardoor ze bij elke oneffenheid in hun eten kokhalzen. en die gaat langzaam weg. mijn zoontje vond de stukjes eerst ook te grof. ik prakte het gewoon extra of deed het gewone eten lekker door de staafmixer.
maak er geen punt of strijd van, dan blijft eten leuk en dan komen die stukejs vanzelf wel.
greet
 
hoi

het is voor zo'n kind ook wel erg wennen. Eerst krijft alleen maar bv of de fles wat hij/zij zo kan doorslikken. Vrevolgens fruit/groente hap wat ook heel zacht is en ineen met 7/8 maanden zitten er van die stukjes is. Dat ga je wel van kokhalzen want dat zijn ze nog niet gewend dat ze tijdens een vrij zachte hap toch moeten kauwen. Dat is voor ons als we soep eten met stukjes kip er in.
Ik zou het gewoon fijn pureren en het over een maandje weer proberen


En wendela ik las dat jouw kindje moeite heeft met brood eten omdat het plakte aan zijn gehemelte. wat is doe bij de kinderen van het kdv als ze net beginnen met brood eten is niet het brood zo in de mond doen maar in hun wangzak zo leert hij/zij al gelijk te kauwen en gaat het niet eesrt plakken aan zijn gehemelte
Ik hoop dat je wat heb aan deze tip

Liefs danielle
 
Terug
Bovenaan