8 mndn: met de pot mee-eten?! wat mag beslist niet ???????

Hallo, mijn zoontje is nu 8 maanden en kan lekker eten. Sinds dat ie 6 maanden is maak ik zelf (meestal...) potjes groente en fruit en die vries ik dan in de Olvarit-potjes in met een paar tegelijk, gata heel goed! Ik merk wel dat ie steeds meer dingen lekker gaat vinden, zoals stukjes pasta, rijst.....en dan bedoel ik niet-gepureerd maar gewoon met ons mee. Hij vindt het zelf supergezellig en wij dus ook, het is echt ene genot om naar te kijken hoevele geduld ie heeft om stukjes macaroni of rijst van zn bordje af te peuteren met zn vingertjes.

Ik vermoed dus dat het ie al heel snel echt helemaal met ons, met de pot, mee zal gaan eten. Weten jullie of er dingen zijn die ie echt niet mag voor een bepaalde leeftijd of waar we mee moeten matigen. Zelf weet ik eigenlijk alleen het volgende:

-        zout
-        kruiden
-        koolsoorten

Kunnen jullie me tips geven ??

Alvast bedankt!

Groetjes Agnita
(mv Jesper 25-01-2005)
 
Hoi Agnita,

Zout en kruiden mag je vanaf 8 maanden wel gaan introduceren, dit heb ik toevallig in een boekje van nestle gelezen. Hierdoor ben ik dus bij Daan wel al zout en kruiden gaan gebruiken met eten. In het groeiboekje staat ook een stukje over eten en daar staat ook wat je voor het eerste jaar beter niet kunt gaan geven.

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan