8 weken echo, embryo kleiner en hartje langzamer dan verwacht

goedemiddag iedereen,

Vanmorgen hebben wij na 8 weken onze eerste echo gehad.

Aan de buitenkant viel niets te zien dus hebben we een inwendige echt gehad.

De echoscopist gaf aan dat de embryo kleiner was dan ze had verwacht na 8 weken. Tevens klopte het hartje minder vaak/hard dan ze had verwacht.

Mijn vrouw is zwanger geraakt in de derde maand nadat we gestopt waren met de pil. de eerste maand had ze een cyclus van 28 dagen en de 2 maand van 34 dagen. In de derde maand hebben we maar 1x gemeenschap gehad.  Dus  dat we het aantal weken zwangerschap fout hebben geloven we niet.

De echoscopist en de verloskundige waren ons duidelijk aan het voorbereiden op een mogelijke miskraam.

Nu zijn we erg bang en zenuwachtig, we moeten over 2 weken terug komen voor een nieuwe echo.

Zijn er mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben? Hopelijk zijn het positieve verhalen.

Hoi,
Ik heb niet iets soortgelijks meegemaakt al is t kindje in mijn buik ook 3 dagen jonger dan mijn eigen berekening. Het kan ook komen doordat de innesteling langer heeft geduurd, dat gebeurt soms en kan geloof ik wel een week verschil maken. Ik hoop voor jullie dat t dat is en dat op de volgende echo alles in orde is.. Sterkte komende 2 weken, want dat zullen lange weken worden vrees ik..

En zolang ze geen bloed in combinatie met buikkrampen heeft, niet al te druk maken nog..

Lyn bedankt voor je reactie, bij ons had ze het over een afwijking van 1-2 weken.... maar hoop doet leven

Ik zou hopen op het beste, en misschien wel uitgaan van het ergste... als de datums kloppen en het vruchtje is bijna 2 wkn te klein dat is niet goed... op zo'n kort 'leventje'.

Ik zou jullie willen adviseren om toch nog een keer met de VK te praten, en je bezorgdheid uit te spreken, bij mij hadden ze toen de echo een week naar voren gezet (een week na 8 wkn echo, dus met 9 wkn weer gekeken) want die onzekerheid is echt niet fijn (heel zachtjes uitgedrukt)

helaas heb ik hetzelfde meegemaakt, mocht je het willen weten hoe het af gelooen is, kan je de lastste paginas lezen in het topic uitgerekend in mei 2017   3 meiden met bijna exact hetzelfde verhaal

sterkte de komende tijd en laat van je horen bij onzekerheid!

Het gesprek van maandag gister avond nogmaals doorgenomen.... echoscopist gaf aan geen baby van 8 weken te zien maar jonger.... bevruchting heeft pas 6 weken geleden plaatsgevonden natuurlijk.... en hadden idee dat dat beter past met wat echoscopist aangaf. Clear blue test gaf ook aan 2-3 weken zwanger ( 4-5 weken na eerste dag van laatste menstruatie )  dus al om onzekerheid

Terug
Bovenaan