8 weken echo en zeer slecht nieuws

hallo ik ben vandaag 8,5 weken zwanger en lees veel hier mee ik dacht als de echo goed is meld ik me hier aan om gezellig mee te kletsen, maar helaas, vandaag bij de echo zagen ze een grote dooier zak en verder eigenlijk niks, ik heb last van kwaajtjes maar hobbel er lekker door dus dit kwam echt als een klap. de vl zegt dat ik moet tellen op een miskraam want dit kan nooit goed zijn. ik heb geen bloed verloren nog en ook nog helemaal niks geen krampen. dit alles maakt mer erg onzeker maar heb me er al bij neer gelegd dat het over is, wie heeft dit ook gehad of kent dit?

liefs annieka

Hoi Annieka,
Wat een vervelend nieuws zeg. Bij mij is afgelopen week ook de zwangerschap fout gegaan. Ik zou deze week 6a7 weken zwanger zijn. Ik wilde graag meedoen aan moeders voor moeders en de informatrice kwam afgelopen maandag bij me thuis en toen bleek de urinetest negatief. Dus er was geen zwangerschapshormoon meer actief in mijn lichaam. Ik had wel een paar keer wat bloed gehad bij het afvegen maar verder ook geen signalen die er op duidde dat het niet goed ging. Woensdag overdag had ik af een toe een klein steekje in mn buik, woe op do nacht was dat met vlagen iets erger maar nu niet echt dat ik verging van de pijn. DOnderdag ochtend toen ik wakker werd vloeide ik flink, dus toen was het echt defenitief foute boel. Gistermiddag bij de gyn geweest, echo gehad en alles was al weg(dus hoef gelukkig verder geen medische ingreep). Maar het verdriet blijft en dat moet een plaatsje krijgen. Hoop voor je dat je het op een zelfde manier kwijt raak als bij mij, en dat je ook snel weer verder kan gaan met verwerken, en evt zwanger worden.

Sterkte an1974

Hoi annieka,

Dat is erg vervelend nieuws. Ik weet hoe het voelt in april 2008 bleek bij de 10 weken echo dat het vruchtje al was afgestorven. Hoewel de zwangerschapsklachten steeds erger werden. Een week later ben ik toen gecurrateerd omdat door toename van de klachten ik niet meer wilde wachten. Het is een moeilijke tijd. Het kindje waar je je op verheugd hebt zal er nooit komen. En al raak je weer in verwachting het is toch anders zo is mijn ervaring. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven na verloop van tijd.

Sterkte

Knuf x Pien

hoi hoi meiden,

bedankt voor jullie lieve reakties.

dit is inmiddels al de 4e keer dat het niet goed zit en je gaat je dan toch afvragen wat er met je aan de hand is. ik weet bv dat ik onder gewicht heb en   dat ik een weerstand heb van jan met de korte achternaam, ik geef het niet de schuld maar heb wel voor mezelf besloten om eerst aan te komen   zodat mijn weerstand beter is alvorens ik weer opnieuw ga beginnen.   ik hoop dat moeder natuur me helpt en dat het er snel zelf uit komt aan de andere kant hoop ik stiekum nog dat de echo gewoon slecht was en dat ze volgende week meer zien bij de gyn, maar weet diep van binnen dat dat niet het geval zal zijn.   mijn zusje nichtje en schoonzusje zijn alle 3 zwanger en daarbij gaat het gelukkig wel goed maar ik vindt dat gewoon super moeilijk.   voor iedereen hier die een miskraam heeft gehad wens ik nu snel een gezonde zwangerschap toe en dan met uiteindelijk een kleine frummel in de wieg.

liefs annieka

Wat vreselijk voor jullie. Het is altijd moeilijk als het fout gaat. Ik heb zelf in november 2007 meegemaakt. Na 6 weken begon ik ineens te vloeien en een halve dag later gigantische buikpijn. Bij de echo bleek ook alles weg te zijn. Ik heb heel lang daar verdriet om gehad. Wij waren na 4 maanden weer zwanger en ik loop nu in de 40e week. Het kan dus elk moment komen. Ik mail dit omdat je ook mag weten dat het na een miskraam ook goed kan gaan.
Ik las dat dit de 4e keer is dat het fout is gegaan. Heb je al onderzoeken gehad? Dan weet je zeker dat het geen medische oorzaak heeft en dan kun je met een gerust had weer opnieuw proberen zwanger te raken. Heeft het wel een medische oorzaak dan kunnen ze misschien iets voor je betekenen en kun je er ook verder mee. Dit lijkt me zo onzeker elke keer.

Heel veel sterkte en liefs van Bloempje

Hoi Annieka,

Wat ontzettend vervelend voor je dat de echo niet goed was.
Ook ik heb ooit een miskraam gehad. Ik had ook een leeg dooierzakje, een missed abortion heet dat. Alleen had ik al vanaf het begin van de zwangerschap geen goed gevoel erover. En dat bleek dus te kloppen.
Ik ben toen gecurreteerd omdat ik niet wilde wachten op een spontane miskraam en het gevoel dat er iets in mijn buik zat wat niet goed was, was voor mij zenuwslopend.
Na de curretage ben ik meteen weer zwanger geworden en in juli 2007 hebben wij een prachtige zoon gekregen.
Nu ben ik weer pril zwanger van nummer 2 en ook nu vind ik het weer reuze spannend.
Bij 8 weken moeten ze op de echo een wurmpje met een hartje kunnen zien. Als ze dat niet hebben gezien, zal het echt niet goed zitten denk ik.

Ik zou er inderdaad voor zorgen dat je zelf lekker in je vel zit voordat je weer opnieuw zwanger wordt. Je lichaam heeft gewoon een hoop energie nodig om zo'n vruchtje te laten ontwikkelen. Ik merk het nu zelf ook. Ik ben gewoon kei moe 's avonds en lig er meestal rond 21:00 in omdat ik dan helemaal op ben.

Heel veel succes de komende tijd en hou vertrouwen in je lichaam. Ooit komt het goed.

Groetjes,
Maike

Hallo,

Afgelopen september heb ik ook een miskraam gehad bij   8 weken.
Een leeg vruchtzakje.
Ik weet precies hoe je je voelt, je voelt je verrraden door je eigen lichaam.
Want je bent zwanger van niets, van lucht. Zo voelde ik het.
Gelukkig was ik het vruchtzakje zo kwijt, ik heb precies 1 week gevloeid.
En wonder boven wonder ben ik meteen weer zwanger geworden, zonder dat ik weer ongesteld was geworden.
Ik ben nu 18 weken zwanger, maar de onzekerheid blijft wel.
Elke keer als je hartje dan weer hoort kloppen, ben je weer gerust.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Terug
Bovenaan