8 weken echo

Hé meiden!

Mijn hartenwens is uitgekomen! Ik ben 8 weken zwanger. Morgen is het zover, dan krijg ik mijn eerste echo, spannend! Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk nerveus begin te worden. Twee jaar geleden heb ik na 5 weken een miskraam gehad en merk nu aan mezelf dat ik me soms erg veel zorgen maak. Ik was toen net gestopt met de pil en meteen de eerste maand zwanger geraakt. Gevoelsmatig zeg ik dat het nu helemaal goed zit, maar toch... Ik heb namelijk ook niet echt last van lichamelijke klachten, natuurlijk ben ik wel enorm moe, metaalsmaak in mijn mond en gevoelige borsten, maar ik ben niet ontzettend misselijk.

Zijn er meiden die hier ook ervaring mee hebben?
 
hoi meid.
ik was in het begin ook niet heel erg misselijk. dat kwam pas met een week of 9-10. ik ben 3weken lang heeeeeeel ziek geweest...overgeven enz. dus had ook nie langer moeten duren hihi.
moe was ik helemaal niet...wel had ik bloedend tandvlees, wat ik anders nooit had gehad. dus dat was voor mij ook een duidelijk zw.schaps teken.
sommige mensen hebben helmaal nergens last van. zoals een vriendin van mij en mijn nicht. nou die hebben echt wonder zw.schappen gehad (zo noem ik dat hihi).
dat je onzeker bent is goed te begrijpen. en ik denk dat je die onzekerheid je hele zwangerschap houd. ik heb nooit een miskraam gehad. maar was ook altijd onzeker van hoe het zou gaan...
en dat blijft (helaas) de hele zw.schap zo. elke maand/week heb je wel iets nieuws: in het begin ben je bang om een miskr. te krijgen en ben je bang dat het hartje niet klopt. dan krijg je weer angst of alles erop en eraan zit. dan ben je weer bang of het goed groeit. dan denk je weer, als ik maar geen hoge bloeddruk krijg. en nu ben ik 7 mnd. en heb ik de hele tijd angst van: als het maar niet te vroeg komt. enz enz enz.
zo zie je maar...je blijft onzeker. natuurlijk is dat niet voor iedereen zo, maar ik denk de meeste wel hoor.
ik wens je veel plezier tijdens je zw.schap en vergeet niet te genieten hihi want het gaat echt heel snel hoor.
behalve nu...pfffff duurt het lang hihi

liefs sandy
 
Ik ben intussen 37 weken en heb nu ook pas last van mijn zwangerschap, vooral van een buik die keihard wordt als ik ook maar even beweeg. Maar voor die tijd had ik dus nergens last van, al herken ik wel die metaalsmaak. Maar veel of weinig kwaaltjes zegt dus helemaal niks :)
Voor alle nieuwe zwangeren is dit trouwens misschien een interresante site: http://www.babyopkomst.nl/ Daar staat een *heleboel* informatie over zwanger zijn en bevallen.
Misschien heb je er wat aan :)
 
Terug
Bovenaan